به گزارش ایرنا شاهین علیزاده روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: اگر دفاتر خدمات مسافرتی ماکو بتوانند برنامه های خود را در این زمینه ارایه کنند، بدون تردید از فرصت پیش آمده می توان در جهت معرفی استان بهره مند شد.
وی برای انجام برنامه های مختلف فرهنگی، نمایشگاهی و خواهرخواندگی ماکو با یکی از شهرهای ترکیه در جهت توسعه گردشگری این شهرستان اعلام آمادگی کرد و اجرای طرح های گردشگری را لازمه اجرای سیاست های توسعه گردشگری در منطقه دانست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های فرماندار ماکو در زمینه توسعه گردشگری در این شهرستان، گفت: تهیه طرح تفصیلی بافت تاریخی ماکو / که در حال انجام است/ موجب خواهد شد تا چهره تاریخی این شهرستان برای مسافران ورودی نمایان شود.
جلیل جباری اظهار کرد: انجام تورهای گردشگری و ایجاد شرایط اقامت در ماکو برای مسافران ورودی از مرز بازرگان به توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در این شهرستان کمک می کند.
وی افزود: صنعت گردشگری در ماکو با وجود ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی می تواند جایگزین خوبی برای سایر بخش های اقتصادی باشد.
وی دیدارهای متقابل با کشورهای همسایه را در توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: بدون شک دیدارهای مسئولان شهرهای مرزی با استانداران کشورهای همسایه موجب توسعه 2 جانبه گردشگری می شود.
به گزارش ایرنا ماکو یکی از شهرستان های مرزی آذربایجان غربی در شمال غرب ایران است؛ این شهرستان جاذبه های تاریخی ارزشمندی چون کاخ موزه باغچه جوق، عمارت کلاه فرنگی، دریاچه سد بارون، تالاب آق گل، کلیسای گئورگ مقدس ماکو، کلیسای مریم مقدس (زور زور ماکو)، پل قره کورپو، آبشار قلعه جوق، روستای گردشگری رند، تالاب بورالان و دخمه سنگی فرهاد را در خود جای داده است.
بالندگی منطقه آزاد ماکو در دولت تدبیر و امید نیز به توسعه بخش های مختلف از جمله بخش گردشگری این شهرستان منجر شده است؛ در سایه عنایت دولت بسیاری از آثار تاریخی منطقه مرمت و راه های ارتباطی ماکو بهسازی شده است.
احداث فرودگاه ماکو و توسعه گردشگری بازار نیز بر ظرفیت های این بخش افزوده است.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.