'یونس معزز' عصر سه شنبه در حاشیه جلسه دهیاران و مستمری بگیران بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سردشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 162 کارگزاری با 70 هزار بیمه شده در سطح استان وجود دارد که یکهزار و 500 نفر از این تعداد از بازنشستگی پیش از موعد، مزایای از کارافتادگی و مستمری بازماندگان برخوردار هستند.
وی با اشاره به آمار بیمه شدگان در سردشت، اظهار کرد: سه هزار و 500 نفر از اهالی روستاها و عشایر سردشت جذب این صندوق بیمه شده اند که برای 20 نفر از آنان حکم مستمری صادر شده و همچنین تعدادی از پرونده ها هم در دست اقدام است.
'معزز' همچنین با بیان اینکه اجرایی شدن تفاهم نامه بیمه کوله بران نیازمند دریافت فهرست آنان از استانداری است، گفت: در شرایط حاضر کوله بران همانند سایر اعضای این بیمه زیر پوشش هستند اما اجرای تفاهم نامه ای که با استانداری به امضا رسیده، نیازمند تحویل گرفتن فهرست کوله بران است.
معزز از اجرایی شدن پوشش بیمه اجتماعی قالیبافان و فرشبافان نیز خبر داد و افزود: این تفاهم نامه بین صندوق بیمه و اتحادیه سراسری تعاونی فرشبافی شهری و روستایی کشوری منعقد شده است و متقاضیان در رده سنی 18 تا 50 سال با مراجعه به کارگزاران صندوق بیمه و تائیدیه اتحادیه، زیر پوشش قرار می گیرند و تنها یک سوم حق بیمه را پرداخت می کنند.
وی هدف از فعالیت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها، کاهش اختلاف طبقاتی و بالا بردن سطح زندگی آنان، تامین امنیت اجتماعی و همچنین باز توزیع عادلانه درآمد عنوان کرد.
وی همچنین پرداخت 2 برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری پس از 15 سال پرداخت حق بیمه و داشتن 65 سال سن را از ویژگی های صندوق دانست که افراد ساکن در روستاها و عشایر، کشاورزان غیربومی ساکن در روستا، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری و همچنین شاغلان فصلی و ساکنان در روستا و شهرهای زیر20 هزار جزو را زیر پوشش قرار می دهد.
فرماندار سردشت نیز در جلسه با مستمری بگیران بیمه صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر، گفت: مراجعه مردم و صحبت های آنان نشان از محرومیت و مظلومیت خانوارهای روستایی دارد و باید از بیشترین ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلات و کمک به این اقشار تولید کننده استفاده شود.
نژاد جهانی اظهار کرد: بیش از 60 درصد از جمعیت شهرستان در روستاها زندگی می کنند و به واسطه نبود مراکز وابسته دولتی ضریب کاری پائینی دارند که اجرا شدن بیمه صندوق کشاورزان و عشایر یکی از بزرگترین و افتخارآمیزترین طرح های دولت در خصوص استفاده از ظرفیت های قانونی برای کاهش محرومیت هاست.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار شمال عراق واقع است.
7562/3093/3072
** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.