سروان عبدالله آذرنیاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمک به ساخت مساجد، خانه عالم، آبرسانی، جاده سازی، پل سازی، مرمت و بازسازی خانه محرومان و مدارس، ساخت غسالخانه، سرویس بهداشتی از جمله اقدامات انجام شده است که از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) تامین اعتبار شده است.
وی هدف از فعالیت های محرومیت زدایی و مردمیاری را اشتغال روستائیان، تقویت اقتصاد روستایی با سیاست های حمایتی، و ایجاد رفاه عنوان کرد و افزود: 800 خانوار از این خدمات بسیج سازندگی سپاه بهره مند شدند.
وی در رابطه با اردوهای جهادی نیز اظهار کرد: 22 نفر از بسیجیان اقشار و محلات شهرستان در قالب 2 گروه جهادی به مناطق آسیب دیده از زلزله روستاهای ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه اعزام شدند و در زمینه های فنی و عمرانی، معماری، فرهنگی و آموزشی، ساخت اتاقک، بهداشت و سلامت خدماتی برای محرومیت زدایی و مردمیاری انجام دادند.
سروان آذرنیاد افزود: این فعالیت ها در جریان وقوع زلزله کرمانشاه بوده و سه گروه جهادی 10 نفره دیگر نیز از اقشار و محلات در حال آماده باش هستند که به محض صدور مجوز به مناطق آسیب دیده اعزام می شوند.
وی از میزبانی 420 دانشجوی دانشگاه تهران و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در سردشت خبر داد و گفت: فعالیت آنها به منظور مردمیاری و بازسازی خانه محرومان، خدمات پزشکی و دامپزشکی، کشاورزی، باغداری، عمران، فرهنگی و آموزشی در روستاهای بخش وزینه بوده است.
وی بیان کرد: در این خصوص امسال 30 گروه جهادی از بسیج محلات و مساجد شهرستان به روستاهای مرزی بخش مرکزی جهت خدمات فرهنگی، عمرانی و غیره اعزام شده اند.
شهرستان سردشت با 120هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار با شمال عراق قرار دارد.
2093/7562 ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.