جمال خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح مشکل کم آبی 153 روستای بوکان در بلند مدت رفع می شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح تامین آب شرب روستایی بوکان بیش از 95 درصد جمعیت روستایی را زیر پوشش قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه 73 روستای بوکان با مشکل آب روبرو است، اظهار کرد: 29 روستا با 6 هزار خانوار و 20 هزار نفر جمعیت با افت شدید و کمی آب و 44 روستا با حدود چهار هزار و 500 خانوار با بیش از 16 هزار نفر جمعیت با افت شدید کیفیت آب روبرو هستند.
وی گفت: با توجه به بازدیدهایی که از روستاهای شهرستان انجام شده کمتر روستایی بوده که معضل آب را مطرح نکرده باشد و متخصصان پیش‌بینی‌های خوشحال کننده‌ای از وضعیت روستاها ندارند و به طور قطع اگر این مشکل رفع نشود، مشکل اساسی پیش خواهد آمد.
فرماندار بوکان ادامه داد: اگر برای تامین آب شرب روستاهای شهرستان اقدام اساسی صورت نگیرد به طور قطع در آینده نزدیک شاهد مهاجرت گسترده جمعیتی حدود 40 هزار نفر از روستا به شهرها خواهیم بود.
وی در خصوص جمع آوری فاضلاب روستاهای حاشیه شهر بوکان گفت: مطالعه و تصویب طرح جمع‌آوری فاضلاب روستاهای حاشیه شهر بوکان بسیار ضروری است که اگر برای جمع آوری آن فکری نشود، هشت هزار خانوار جمعیت روستایی در حاشیه شهر با مشکل جدی در آینده مواجه می شوند.
به گزارش ایرنا، در شهرستان بوکان بیش از 251هزار نفر جمعیت زندگی می کنند که 197هزار نفر آن در شهر و بقیه در روستاهای 2بخش مرکزی و سیمینه ساکن هستند.
بیشتر زندگی روستا نشینان شهرستان بوکان بر پایه دامداری و کشاورزی بوده و روستا نشینان بوکان هرساله بیشترین میزان تولید گندم در استان آذربایجان غربی را دارند و به همین دلیل انبار غله استان لقب گرفته است.
7510/2093 ** خبر: محمد ادیب ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.