رضا نقی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای طرح روستا تعاون، 120 روستا معرفی کرده بودیم که از این تعداد، 62 روستا برای اجرا انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها قرار است در قالب این طرح 850 نفر فرصت شغلی در روستاهای استان با استفاده از ظرفیت های حوزه تعاون ایجاد شود.
وی اظهار کرد: در قالب این طرح میزان بهره تسهیلات پرداختی در روستاهای مرزی، صفر درصد و در دیگر روستاها 6 درصد اعلام شده است.
وی ادامه داد: این طرح به منظور ایجاد اشتغال در بین جوانان روستایی و تثبیت حضور مردم در روستاها طراحی شده است و می تواند زمینه رونق مناطق روستایی را نیز فراهم کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بیان کرد: طرح هر روستا یک تعاونی در روستاهای 50 خانوار و بیشتر و دارای طرح هادی به اجرا در می آید.
نقی زاده گفت: تسهیلات برای تشکیل شرکت های تعاونی با عاملیت بانک های کشاورزی، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون پرداخت می شود.
وی از تخصیص هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی توسط دولت برای اشتغالزایی در آذربایجان غربی نیز خبر داد و افزود: با اعطای این تسهیلات می توان زمینه اشتغال بیش از 70 هزار نفر را فراهم کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص اجرای طرح کارورزی دولت تدبیر و امید نیز گفت: عمده دغدغه دولت اشتغال فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی است که می توان با استفاده از ظرفیت مهارت آموزی و اجرای طرح کارورزی، این دغدغه را رفع کرد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از 2 هزار و 800 روستا در آذربایجان غربی وجود دارد که حدود یکهزار و 500 روستا بالای 50 خانوار است.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** تنظیم : توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.