به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علی دیلمقانیان نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه سی و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به انتصاب محمدمهدى شهریارى به‌سمت استاندار آذربایجان‌غربى گفت: انتخاب ایشان به‌عنوان استاندار جدید استان با رویکرد تحول در بخش اقتصادى و اصلاح ساختار مدیریتى استان بوده که می تواند در رشد و توسعه استان مثمر‌ثمر باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی مرزهاى استان و همچنین تعطیلى گمرکات تمرچین و پرویزخان خاطر نشان کرد: در طول ٨ سال دفاع مقدس مردم استانهاى مرزى و به‌ویژه آذربایجان‌غربی به‌عنوان پیشرو در دفاع از آب و خاک و ناموس ایران عزیز بودند لیکن طى سالهاى گذشته بیشترین آسیب تصمیمات سیاسى دولتمردان متوجه مردمان این استان‌ها گردیده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: تجار و بازرگانان منطقه طى ۱۵ سال گذشته با تلاش شبانه روزى خود و تحمل آسیب ها و خسارات مادى فراوان موفق به کسب بازار ٣میلیارد دلارى کردستان عراق شده بودند که متاسفانه با اعمال سیاست انقباضى و تحریم به بهانه درخواست حکومت مرکزى عراق ، تمام رشته هاى بافته شده بخش خصوصى پنبه شد و حتى با بازگشایى مجدد مرز بدلیل سلب اعتماد مشتریان آن منطقه، دیگر امکان حضور پررنگ تجار و بازرگانان ایرانی در آن منطقه را نخواهد داشت و مردم اقلیم به تجارت با شرکتهاى ترکیه‌ای تمایل بیشترى خواهند داشت.

دیلمقانیان با اشاره به شعار دولتمردان در مورد معیشت مردم گفت: برابر آمار معتبر موجود ، اقتصاد و امرارمعاش مردم استانهاى مرزى چه در بحث تجارت و چه در حوزه جذب گردشگر سیاحتى و گردشگری سلامت ارتباط مستقیمى با اقلیم کردستان دارد و این درحالیست که شعار دولتمردان همواره حول موضوع معیشت! یعنى تامین حداقل هاى لازم براى زندگى مردم و مرزنشینان بوده و با گذشت بیش از ٤٠ سال از این شعار هنوز به لطف تصمیمات سیاسى با اهداف خاص ، شاید این حداقل نیز با چالش هاى جدى روبروست.

وی در پایان افزود: گرچه آقاى وزیر امروز در برابر دیدگان ٤٠٠ نفر از فعالین اقتصادى و دوربین هاى صداوسیما قول بازگشائى مرز را طى روز جارى را دادند ولی با این حال باید منتظر بود و دید که آیا شاهد محقق شدن این موضوع خواهیم بود یا خیر؟

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 815742
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.