به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز پنجشنبه در اجلاس استانی نماز و فضای مجازی افزود: تبلیغ برخی مسائل دنیوی و گمراه کننده در فضای مجازی حاکم است و ما می توانیم در این فضا تبلیغ مباحث معنوی و دینی را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم یک فضای عرفانی و منطقی را در فضای مجازی گسترش دهیم می توانیم بر جنبه های منفی فضای مجازی غالب شویم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز نیز گفت: نماز عمود دین است و اگر عمود دین مستحکم باشد، سایر زوایای دین نیز مستحکم می شود و باید سعی کنیم کیفیت و ارزش تاثیر نماز را در جامعه افزایش دهیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: ارتباط با پروردگار متعال و ارتباط با مخلوقات 2 مسئله اساسی در جامعه امروز است که اگر فردی به درستی با پرودگار خود ارتباط نداشته باشد نمی تواند به صداقت و درستی با مخلوقات ارتباط یابد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: اگر نماز به درستی درک شود و معرفت فرد نسبت به آن افزایش یابد، موقع ایستادن برای اقامه نماز لذت می برد و سعی می کند لحظات بیشتری را برای این فریضه الهی صرف کند.
نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه باید از فضای مجازی استفاده کنیم و مفاهیم دینی را در آن توسعه دهیم، گفت: افرادی در دنیا هستند که تشنه این معارف و مفاهیم هستند باید بتوانیم فعالیت را در فضای مجازی بسط دهیم.
وی ادامه داد: مدیران استانی باید از تلاشگران عرصه نماز حمایت و فضای مناسبی را برای این فعالیت در ادارات فراهم کنند.
علی برزگر رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی نیز در این اجلاس گفت: ایجاد شکاف میان انقلاب و آرمان های انقلاب، ترویج خرافه گرایی و عرفان های دروغین، تاثیر گذاری فرهنگ صهیونیست بر جوانان، جدایی از فرهنگ مهدویت و انتظار، کاهش تاثیر پذیری فرزندان از والدین و ترویج فرهنگ غربی و ایجاد بحران هویت از اهداف استکبار در فضای مجازی است تا جوانان و جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهند.
وی افزود: 40 هزار سایت زیر نظر وهابیت فعالیت می کنند و تنها 200 هزار پایگاه در زمینه ترویج دین فعال هستند باید بتوانیم با نظرات مغایر دین و مذهب مقابله کنیم.
وی ادامه داد: این اجلاس برای اولین بار در سطح استان برگزار می شود و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم غفلت ها را از جامعه دور کنیم.
به گزارش ایرنا تجلیل از دبیران ستادهای اقامه نماز ادارات کل استان و تجلیل از مدیران مجتمع فرهنگی – اجتماعی شهید باکری ارومیه از دیگر برنامه های این اجلاس بود.
همچنین در بخش مردمی نیز از نفرات برتر رشته های عکس، گرافیک، وبلاگ نویسی، فیلم و استیکر سازی و نرم افزار موبایلی تجلیل شد.
8135/ 2093 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.