معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاههای خدمات رسان برای عبوراز شرایط سخت فصل سرما آماده باشند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی تقی کهوریان درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به هشدارهای سازمان هواشناسی درخصوص بارش برف و کاهش محسوس دمای هوا دراستان از چند روز آینده گفت:آمادگی دستگاههای خدمات رسان و مدیریت بحران برای مقابله با شرایط اضطراری بسیار حیاتی بوده و باید تمهیدات لازم انجام گیرد.

وی همچنین بر ترویج فرهنگ مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف سوخت نیز تاکید کرد و افزود:این اقدام بسیار مهمی است که با فرهنگسازی و جلب همکاری مردم می توان درکمک به اقتصاد ملّی و کاهش بحران در تامین سوخت مورد نیاز تاثیرگذار بود.

کهوریان تصریح کرد: آذربایجان غربی به عنوان یکی از استانهای معین درکمک رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه پیشتاز بوده وعملیات آواربرداری درمناطق زلزله زده تحت پوشش استان در مراحل پایانی است که با اتمام آن مرحله احداث خانه های تخریب شده و مرمت واحدهای آسیب دیده نیز آغاز می شود.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مدت زمان ماموریت ماشین آلات دستگاههای اجرایی در مناطق زلزله زده 20 روز دیگر نیز تمدید شد افزود: با تاکید وزیر محترم کشور و دستور مقام عالی استان ماشین آلاتی که برای کمک درعملیات آواربرداری به شهرستان دالاهو اعزام شده بودند تا 20 روز دیگر و اتمام این مرحله در منطقه  خواهند ماند و با پایان آواربرداری برای انجام خدمت به آذربایجان غربی باز خواهند گشت.

عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی نیزدراین جلسه با بیان اینکه از نخستین ساعات حادثه با دستورمقام عالی استان تمامی امکانات وتجهیزات برای کمک رسانی اعزام شده اند گفت: 2500 خانه حادثه دیده از زلزله در143 روستا و 3 شهر با جمعیت زیر 100 هزار نفر شهرستان دالاهو توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و با همکاری و مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی آذربایجان غربی بازسازی می شود.

وی افزود: با مشارکت دستگاههای اجرایی در استان و برای تسریع درعملیات آوار برداری 30 دستگاه کمپرسی، 10 دستگاه لودر و 6 دستگاه بیل بکهو زنجیرداربه همراه 6 دستگاه بیل بکهواز ماشین آلات دهیاریهای استان به مناطق خسارت دیده درخواست شده بود که عمده آنها اعزام شده اند.

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی نیز دراین جلسه از آمادگی این شرکت برای تامین سوخت مصارف خانگی و صنعتی در ماههای سرد سال خبر داد و گفت: روزانه بطور میانگین 22 میلیون مترمعکب گاز توسط 860 هزار مشترک مصرف می شود که این میزان سال گذشته درزمان اوج مصرف به 28 میلیون مترمکعب افزایش یافته بود.

وی افزود: ازاین میزان 38 درصد در بخش خانگی ، 37 درصد در بخش نیروگاهی ، 14 درصد در بخش صنعت و 11 درصد نیز در ایستگاههای CNG مصرف می شود که با شروع فصل سرما و افزایش تقاضا با هماهنگی های که انجام می شود با تامین سوخت جایگزین در نیروگاههای استان گاز مصرفی برای جلوگیری از کاهش فشار گاز و یا قطعی آن به شبکه خانگی هدایت و سهم این بخش به 75 درصد در ماههای دی و بهمن افزایش می یابد.

شیخی با بیان اینکه نحوه توزیع سوخت گاز از طریق مرکز مانیتورینگ کنترل و نظارت می شود اظهارداشت: برای جلوگیری از هرگونه قطعی و یا مشکل در شبکه گاز رسانی بخصوص در زمان اوج مصرف آن باید با اطلاع رسانی و همکاری عمومی مردم و دستگاههای اجرایی نسبت به مدیریت مصرف سوخت و صرفه جویی اقدام شود.

مجرد مدیر شرکت توزیع فراورده های نفتی منطقه ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه توزیع فرآوردهای نفتی در استان در شرایط پایداری قرار دارد گفت:امسال با اقداماتی که انجام شد برای تامین سوخت جایگزین نیروگاههای تولید برق در استان در مجموع 180 میلیون لیتر سوخت ذخیره سازی شد.

وی افزود: در بخش مصارف خانگی نیز 230 میلیون لیتر نفت سفید در بین 220 هزار خانوار در مناطق روستایی و صعب العبور توزیع شده است که به رغم اشتراک پذیری 40 هزار خانوار در شبکه توزیع گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد:خانوارهای مشترکین گاز نیز می تواند برای تامین سوخت جایگزین نیزاز طریق سامانه پیامکی 10007513 و یا ازطریق تلفن گویا به شماره 33413456 اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه از پیش بینی وضعیت بارش ها در چند روز آینده خبر داد و گفت:براساس تحلیل نقشه های هواشناسی از بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی انتظار بارش ها بصورت برف در تمامی مناطق استان داریم که در این میزان بارش ها در شهرهای جنوبی و مرکز استان قابل توجه و چشم گیر خواهد بود.

ضیائیان افزود: شدت بارش ها از اواخر روز چهارشنبه تا پنج شنبه ادامه داشته و ارتفاع برف درشهرستان پیرانشهر به 40 الی 50 سانتی متر و در مرکز استان به 15 سانتی متر برسد .

وی خاطرنشان کرد:در پی این بارش ها و از روز جمعه شاهد افت محسوس دما در استان خواهیم بود بطوری که از نقشه های هواشناسی بدست آمده دمای استان تا اواسط هفته آینده 8 الی 12 درجه کاهش خواهد داشت.

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.