امام جمعه ارومیه گفت:  نابودی تفکر داعشی در جامعه یک ضرورت است

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه تصریح کرد: اگرچه مقر داعش با تلاش های سپاه و درنتیجه وحدت ازبین رفت ولی چنانچه تفکر داعشی نابود نشود بار دیگر اسلام به خطر می افتد.

وی اظهارکرد: بر علمای شیعه و سنی وظیفه است تا با این تفکر مبارزه کرده و ریشه آن را نابود کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به هفته وحدت تصریح کرد: پیامبر محور وحدت بوده و لازم است در ایام ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام جشن های باشکوهی از سوی شیعه و سنی در کشور برپا شود.

وی گفت: سلفی ها و تکفیری ها جشن برپیامبر را به صراحت حرام می دانند و بر مسلمین واجب است با برگزاری جشن و سرور در این هفته، وحدت موجود بین شیعه و سنی را بیش از پیش محکمتر کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: دشمنان درصدد هستند تا با ایجاد تفرقه بر مسلمانان حکومت کنند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه امروزه جهان اسلام نیاز مبرم به وحدت دارد تصریح کرد: هرکس با بیان مسئله کرد و ترک، شیعه و سنی بخواهد ایجاد تفرقه کند بی شک در مسیر دشمنان اسلام حرکت می کند.

وی برلزوم داشتن حسن ظن دربین اعضای خانواده تاکید کرد و سوظن را مسئله ای مذموم دانست و افزود: متاسفانه گمان بد دربین جامعه زیاد است ولی اعضای خانواده نسبت به هم از گمان بد و سوظن پرهیز کنند، چراکه باعث ازبین رفتن ارامش در خانواده می شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به مسئله قیامت و معاد اظهار کرد: آغاز قیامت آنی و ناگهانی خواهدبود و براساس آیات و روایات آخرالزمان، بادمیدن نفخ صور آغاز می شود و انسانها برای حساب اعمال خود محضرالهی حاضر شده و خداوند بین جماعت ازروی عدالت حکم می کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.