بمناسبت نودمین سالگرد تاسیس راه آهن کشور جشنواره قطار گردشگری با حرکت قطار از تبریز تا مرز رازی خوی و وان ترکیه با حضور ۷۰ خبرنگار و عکاس خبری برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، دومین قطار تور گردشگری ویژه جشنواره فیلم و عکس نودسالگی راه آهن کشور به مدت یک روز در مسیر تبریز _ رازی با حضور۷۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان خبری و هنرمندان عرصه فیلم و عکس استان های آذربایجان غربی و شرقی برگزارشد.

اسکندریان‌ مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، راه اندازی این قطار در راستای تسهیل امکان دسترسی اصحاب رسانه و هنرمندان به خطوط ریلی برای شرکت در این  جشنواره  عنوان کرد.

اسکندریان خاطرنشان کرد: قدمت راه آهن آدربایجان بعنوان اولین راه آهن برقی کشور امسال به ۱۰۲ سال می رسد.

وی افزود: راه آهن آذربایجان ۴۶۸ کیلومتر است که ۱۹۲کیلومتر آن بعنوان اولین خط آهن برفی کشور محسوب می شود.

عزیز حسن نژاد مدیر عامل شرکت اورین و مسئول قطار گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دومین تور جشنواره قطار گردشگری از تبریز به طرف مرز رازی خوی و مرز وان ترکیه با همکاری اداره کل راه آهن آذربایجان برگزار شد.

وی افزود: در این تور که بمناسبت نودمین تاسیس راه آهن ایران راه اندازی شده است ۷۰ خبرنگار و عکاس خبری حضور دارند.

حسن نژاد کمک به رونق گردشگری و حمایت از صنعت توریسم را از عوامل اصلی راه اندازی این قطار گردشگری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه هر هفته این قطار گردشگری از تبریز به طرف مرز رازی خوی و مرز وان ترکیه حرکت می کند.

حسن نژاد پل زیبای قطور را بزرگترین پل خاورمیانه عنوان کرد و گفت: در صورت توجه مسئولین پل قطور و مجموعه خط آهن ها و تونل های موجود در آن بهترین فرصت برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش ایسنا، مرز رازی خوی بعنوان نزدیکترین مرز ریلی و زمینی ایران به اروپا و ترکیه از پر تردد ترین مرزهای ریلی و زمینی کشور است که هنوز زیر ساخت و امکانات اساسی اش احداث و راه اندازی نشده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.