رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ماکو از ثبت بیش از ۲۰۷ موقوفه این شهرستان در سامانه جامع موقوفات خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  اسماعیل اسکندر زاده در نشست خبری بااصحاب رسانه افزود: طبق آخرین آمار با ۷ وقف جدید در مجموع بیش از دویست و هفت موقوفه با ۲۷۰ رقبه تا به امروز در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: از اول سال جاری تا به امروز هفت وقف جدید به ارزش ریالی بالغ بر هفت میلیارد ریال درسامانه موقوفات ماکو ثبت شده که اکثراً زمین های خالی با نیات احداث مراکز مذهبی هستند.
اسکندرزاده با تاکید بر اینکه امسال با افزایش درآمد موقوفات روبرو هستیم اظهار کرد: درآمد موقوفات امسال نسبت به سال گذشته ۵ برابر افزایش داشته است.
اسکندرزاده به افزایش ۱۰ برابری کمک این اداره به نیازمندان خبر داد و عنوان کرد: کمک مالی به نیازمندان یکی از امورات اجرایی اداره اوقاف ماکو است که در این امر نسبت به سالن گذشته افزایش چشمگیری راشاهدهستیم.
وی بر برگزاری طرح های دستان مهربان، مهر تحصیلی و جشن عاطفه‌ها در شهرستان ماکو با همکاری اوقاف اشاره و عنوان کرد: درآمد تعدادی از موقوفات را برای دانش آموزان بی سرپرست و بی بضاعت با عنوان طرح های مذکور خرج میکنیم.
رئیس اداره اوقاف ماکو گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید برای ۱۰۰ نفر از دانش آموزان بسته های آموزشی تهیه و با همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی در بین نیازمندان پخش کردیم.
اسکندرزاده بر کمک اداره اوقاف ماکو بر دانش آموزانی که به دلیل کمبود مالی در تحصیل با مشکل مواجه شده اند اشاره کرد و گفت: قصد داریم با همکاری اداره های مرتبط به دانش آموزان مستقر در روستاها و شهرهای که نیازمند هستند مبالغی را کمک کنیم.
وی از تهیه اقلام مذهبی همچنین قرآن کریم، نهج البلاغه و غیره از درآمد موقوفات اشاره کرد و گفت: با تهیه این اقلام مذهبی مساجد و مراکز مذهبی از کمبود قرآن و ادعیه گلایه‌مند نخواهند بود.
وی با اشاره به نقش رسانه های جمعی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه تصریح کرد: تاثیر رسانه ها در تحول جامعه بسیار چشمگیر است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ماکو گفت: مسجد حضرت ابوالفضل ماکو از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار است، که بنا به تفاهم نامه مابین اوقاف و سازمان منطقه آزاد ماکو مقرر شده که هزینه‌های ساخت این مسجد از سوی سازمان منطقه آزاد تامین شود.
وی گفت: بازسازی مسجد حضرت زینب شهرستان ماکو با همکاری اوقاف به اتمام رسیده است.   اسکندرزاده کمک به مساجد را یکی از رسالت‌های اصلی این اداره عنوان کرد و افزود: مساجدی از قبیل مسجد موسی ابن جعفر و مسجد امام رضا و سایر مساجد که با همکاری خیرین شهرستان ساخته شده است، درمرحله بهره برداری قرار دارند.
وی کمک مالی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در برنامه های مذهبی، ملی فرهنگی، اجتماعی و غیره را چشمگیر دانست و گفت: به جرات می‌توان گفت، اوقاف ماکو بیشترین فعالیت در بین ادارات در تامین مالی این برنامه‌ها رادارد.
وی از بکارگیری و استفاده از سامانه جامع موقوفات در این شهرستان خبر داد و گفت: تمام کارهای اداره اوقاف به صورت الکترونیک در این سامانه انجام می‌شود.
رئیس اداره اوقاف ماکو در پایان بر برنامه‌های این اداره در دهه وقف در شهرستان ماکو اشاره کرد و تصریح کرد: برگزاری نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ها، برگزاری نمایشگاه همه واقف باشیم، تجلیل از مربیان قرآنی، بازدید از اماکن مذهبی که در دست احداث می باشند، دیدار با امام جمعه و مسئولین و همایش تجلیل از واقفین نمونه در شهرستان بخشی از این برنامه‌ها است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.