استاندار آذربایجان غربی گفت: روابط اقتصادی و تجاری استان با کشورهای اروپایی گسترش یابد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری درشانزدهمین جلسه خادمات سرمایه گذاری که درمحل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد؛با بیان اینکه نباید با وجود مشکلات بانکی و مشکلات نقل و انتقالات پولی در کشور بازار اروپا را رها کنیم و تنها صادرات و تجارت استان منوط به کشورهای آسیایی شود افزود: باید ارتباط با کشورهای اروپایی حفظ شود حتی اگر نتیجه بسیار مطلوبی بدست نیاوریم.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای پتانسیل های اقتصادی بی نظیری است؛ تلاش خواهیم کرد با تعامل و همکاری مدیران،بخش خصوصی و نمایندگان استان زمینه رشد، توسعه و افزایش ثروت در استان بیش از پیش فراهم شود .

شهریاری گفت: شرایط کشور پس از برجام تغییرات مثبتی داشته است که امیدواریم بتوانیم از این تغییرات مثبت به بهترین شکل ممکن برای توسعه و شکوفایی کشور و بویژه استان استفاده کنیم .

وی ادامه داد: درآمد یک هزار و ۲۰۰میلیارد دلاری کشور در دولت نهم و دهم می توانست منجر به توسعه زیر ساخت های اقتصادی کشور شود ولی با مدیریت ناصحیح منجر به تورم ۴۰درصدی شد و در واقع منابع هرز رفت .

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر در رویکرد سیاست خارجی و شکل گیری توافق برجام خوشبختانه شرایط تغییر کرد و تحریم ها برداشته شد؛ اگرچه با فشارهای آمریکا یکسری از مشکلات بانکی وجود دارد که امیدواریم با رفع این مشکلات زمینه پیشرفت و توسعه کشور فراهم شود .

وی گفت: در شرایط پسابرجام بسیاری از شرکت های بزرگ خارجی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده اند که امیدواریم با برطرف شدن برخی از مشکلات بانکی این سرمایه گذاری ها که بالغ بر 100 میلیارد یورو است در کشور صورت گیرد .

وی تصریح کرد: اولویت اصلی دولت دوازدهم توجه به بخش خصوصی است و ما نیز در این استان به این مهم اهتمام می ورزیم و تلاشمان تعامل و حل مشکلات فعالان اقنصادی استان خواهد بود .

استاندارآ ذربایجان غربی گفت: از برگزاری جلسات مشترک با اعضای خدمات سرمایه گذاری استان، بخش خصوصی استان و تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی استقبال می کنیم و امیدواریم با برگزاری این جلسات مهمترین مسائل و مشکلات بخش خصوصی و صنعت مطرح و با تعامل و همفکری راه حلی مطلوب کسب کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.