رئیس دانشگاه ارومیه گفت: استقلال علمی از مولفه های استکبار ستیزی است.

رحیم حب نقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه دانشگاه سنگر مبارزه با استکبار است تصریح کرد: دانشگاهیان باید با تکیه بر توان علمی خود رویه استکبار ستیزی خود را ادامه دهند چراکه اگر پایه های علمی کشور قوی نباشد کشور به بیگانگان وابسته می شود.

وی تکیه برتوان علمی داخلی را بزرگترین قدرت هرکشوری دانست و اظهارکرد: هرکشوری برای خارج شدن از زیر یوغ وابستگی به قدرت های خارجی باید روی پای خود بیاستد و این مهم جز از طریق رشد علم و دانش بنیان کردن امکان پذیر نیست.

حب نقی با بیان اینکه تنها با شعار دادن نمی شود در برابردشمنان و استکبار زمان ایستاد گفت: قدرت هرکشوری از طریق علم ایجاد می شود و این علم نیز از مسیر مراکز دانشگاهی بدست می آید.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه ارتقاء علمی هرکشور از مولفه های توانایی و رشد آن کشور محسوب می شود اظهار کرد: رسالت اصلی دانشگاه تبدیل یافته های علمی به دانش فنی و حل مشکلات موجود در جامع از طریق تبدیل دانش به تکنولوژی است.

وی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ تولید دانش بروز جز کشورهای سرآمد است اظهار کرد: باوجود رشد کمی در تعداد مقالات علمی، کیفی سازی علوم، مرجعیت علمی، اثر بخشی، کاربردی بودن مقالات از مهمترین شاخص هایی است که در کنار توسعه کمی علم باید به آن توجه شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.