به گزارش ایرنا، سردار یدالله جوانی روز شنبه در سخنرانی پایانی راهپیمایی 13 آبان در ارومیه افزود: این شعار تا ابد از سوی ملت ایران علیه ظالمان و ستمکاران سر داده می شود و یادآور ایستادگی در برابر طاغوت است.
وی ادامه داد: بر اساس آموزه های ادیان توحیدی از جمله اسلام، ایستادن در برابر طاغوت و ظالم یک تکلیف دینی و شرعی است.
وی با تاکید بر لزوم ایستادگی عقلای جامعه در مقابل قلدران ظالم اضافه کرد: مبارزه با استکبار جهانی نیاز اساسی دنیای امروز است و وجود روزی با این مضمون در تقویم، می تواند ضرورت این کار را به صورت مداوم یادآوری کند.
وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها در طول تاریخ پربرکت انقلاب اسلامی، لحظه ای از توطئه علیه ملت ایران عقب نشینی نکرده اند و ترامپ با تروریست خواندن ملت ایران، در یک کلام عمق کینه آمریکایی ها را نشان داد.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: این سخنان ترامپ نشان داد مبارزه با تروریست، حقوق بشر و مباحث هسته ای بهانه ای برای آمریکایی هاست و آنها با ملت ایران مشکل اساسی دارند.
سردار جوانی افزود: آنان می خواهند ملت ایران را تحریم و تضعیف کنند اما با حمایت‌های راهبردی رهبر انقلاب و حضور هوشیارانه ملت ایران، سدی مستحکم در مقابل توطئه های آنان وجود دارد که امکان نفوذ از آن نیست.
وی ادامه داد: آنان ملت ایران را نشناخته اند و باید بدانند که امروز جمهوری اسلامی در ردیف چهار کشور برتر در زمینه موشکی است و هر اقدام جزئی آنان با پاسخ کوبنده ملت ایران مواجه می شود.
وی افزود: به اعتراف ترامپ، آمریکا برای سلطه بر غرب آسیا میلیاردها دلار هزینه کرده تا بر منطقه مسلط شود اما امروز همگان اعتراف می کنند که این کشور استکباری در این منطقه با شکست های سنگین و راهبردی مواجه شده است.
وی تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی امروز اعتراف می کنند که این جمهوری اسلامی ایران است که در منطقه نفوذ قدرتمندی دارد.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا با اعمال تحریم به دنبال پایان دادن به نفوذ منطقه ای ایران است، افزود: امروز سپاه و نیروی قدس در کنار ملت های منطقه قرار دارد و با ظلم مقابله می کند.
به گفته وی سپاه پاسداران با پشتیبانی مردم ایران به کمک ملت مظلوم سوریه، لبنان، عراق و فلسطین شتافته و در کنار ملت مظلوم یمن نیز قرار گرفته است.
وی افزود: آنان تصور می کند که با تحریم سپاه می توانند این نیروی مردمی را تضعیف کنند ولی سپاه در قلب ملت جای دارد و روز به روز قوی تر می شود.
وی با اشاره به اینکه یوم الله 13 آبان نماد استکبار ستیزی و ظلم ستیزی ملت ایران است، گفت: مرگ بر آمریکا در حقیقت مرگ بر نظام مستکبری است که برای سلطه بر ملت ها و چپاول آنان هر جنایتی را مرتکب می شود.
به گزارش ایرنا،
ه گزارش ایرنا، امروز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بود.
روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.
در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.
در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنها حمله و به خاک و خون کشید.
در روز 13 آبان 1358 نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کرده و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
به این ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد ونمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ' ملی مبارزه با استکبار' نام گذاری کرد.
مراسم بزرگداشت 13 آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سایر شهرهای کشور در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان برگزار شد.
8135/3072 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.