قهرمان رحمانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مدرسه 10 کلاسه شهید ساکو مجنونیانس در ارومیه افزود: سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی حدود چهار متر مربع و سرانه کشوری پنج متر مربع است.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در میزان فضای آموزشی دارای رتبه بیست و نهم کشوری است، اظهار کرد: 550 هزار دانش آموز در استان مشغول تحصیل هستند اگر در صدد احداث فضای آموزشی برای هر دانش آموز به میزان یک متر مربع فضا باشیم، نیازمند 550 هزار متر مربع فضا هستیم.
وی با اشاره به اینکه 900 میلیارد ریال اعتبار برای بهبود فضای آموزشی آذربایجان غربی در سال جاری مصوب شده است، اضافه کرد: تاکنون 30 درصد این مبلغ تخصیص یافته ولی نیازمند اعتبار بیشتر هستیم.
وی ادامه داد: دانش آموزان آذربایجان غربی در 11 هزار کلاس تخریبی و یا نیازمند مقاوم سازی تحصیل می کنند و با اعتباراتی که تخصیص می یابد باید چندین سال منتظر ماند تا به استاندارد کشوری دست یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: افرادی که به امر مدرسه سازی اقدام می کنند افرادی بسیار آگاه هستند چرا که سرمایه گذاری در مدرسه سرمایه گذاری در مکانی است که اخلاق، ادب، اخلاص و معنویت و آموزش های انسانی در آنجا در حال شکل گیری است.
فریدون سیدمصطفوی افزود: با توجه به مشکلات مالی دولت و وضع اقتصادی جامعه نمی توانیم نسبت به ارتقای شاخص فضای آموزشی اقدام کنیم.
وی با تقدیر از فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان گفت: خیرین با گام نهادن در عرصه مدرسه سازی یاریگر بخش دولتی شدند و اغلب پروژه های مدرسه سازی ما به اهتمام خیرین در حال ساخت است.
در ادامه افتتاح این مدرسه ، یک باب مدرسه دیگر نیز توسط این خانواده کلنگ زنی شد تا در آینده نه چندان دور در اختیار دانش آموزان ارومیه ای قرار گیرد.
به گزارش ایرنا مدرسه 12 کلاسه شهید ساکو مجنونیانس در یکهزار و 200 متر مربع و در 10 کلاس با 20 میلیارد ریال اعتبار توسط والدین وی در منطقه ایثار ارومیه ساخته شده است.
این مدرسه سومین فضای آموزشی است که توسط خانواده این شهید ارمنی احداث می شود و در اختیار آموزش و پرورش آذربایجان غربی قرار می گیرد.
شهرستان ارومیه دارای بیش از 120 هزار دانش آموز و نیازمند مدارس جدید در منطقه مسکن مهر گلمان و گلشهر ارومیه است.
7125/2093 **خبر: طاهره نوید آرین ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.