سرهنگ حسن شیخ نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 108 طرح مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر در میاندوآب اجرا و در این مدت 16 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است.
وی با اشاره به اینکه در این رابطه 92 دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف شده است، افزود: همچنین یکهزار و 400 نفر قاچاقچی، توزیع کننده مواد مخدر و معتاد متجاهر در این شهرستان دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل شده اند.
سرهنگ شیخ نژاد همچنین با اشاره به اجرای چند طرح ارتقا امنیت اجتماعی در نقاط آسیب پذیر و تفرجگاه ها، گفت: به این منظور 350 کلاس آموزش همگانی و 45 نمایشگاه مقابله با آسیب های اجتماعی در شهرستان برپا شده و 12 هزار برگ بروشور در بین مردم توزیع شده است.
سرهنگ شیخ نژاد گفت: امسال در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای خارجی تعداد 240 فقره عملیات انجام گرفته که منجر به کشف کالای قاچاق به ارزش 92 میلیارد ریال شده است و در این رابطه تعداد 220 دستگاه خودرو توقیف و 263 نفر نیز دستگیر و تحویل مقام قضائی شده است.
وی اظهار کرد: میزان کشف کالای قاچاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه از نظر ارزش ریالی بیش از 60 درصد رشد داشده و کشفیات سرقت نیز در سطح شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.
وی در خصوص عملکرد پلیس فتا نیز اظهار کرد: امسال 98 درصد جرائم سایبری کشف و در این حوزه تعداد 86 نفر دستگیر و به مقام قضائی تحویل شده اند که 88 درصد آن را مردان و 12 درصد را نیز زنان به خود اختصاص داده اند.
شیخ نژاد با بیان اینکه پرونده های ورودی امسال هشت درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: اولین جرم از لحاظ فراوانی هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه اشخاص است.
وی مزاحمت های اینترنتی و برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی اشخاص را به ترتیب دومین و سومین جرم سایبری از لحاظ فراوانی در این شهرستان اعلام کرد.
وی افزود: در رابطه با پیشگیری از وقوع جرائم سایبری تعداد 800 برگ بروشور و 150 عدد لوح فشرده آموزشی توزیع و 35 مورد بنر نصب و در 80 مورد نیز توصیه و هشدار در خصوص آسیب های فضای مجازی در رسانه ها از سوی این فرماندهی اطلاع رسانی شده و نیز 60 نشست مشترک با حضور در مساجد و مدارس برگزار شده است.
وی در رابطه با تصادف های درون شهری و جاده ای نیز بیان کرد: امسال با تلاش همکاران پلیس راهور و پلیس راه تصادف های فوتی و خسارتی درون شهری 50 درصد کاهش و تصادف های جاده ای هم 11 درصد نسبت به مدت مشابه تصادفات کاهش داشته است.
سرهنگ شیخ نژاد اظهار کرد: در سال جاری بیش از 6 هزار فقره گواهینامه صادر و تعداد 10 هزار عدد پلاک خودرو تعویض شده و به سبب تخلف رانندگی تعداد سه هزار و 500 دستگاه خودرو و موتور سیکلت در درون شهر و تعداد 969 دستگاه نیز در جاده های شهرستان توقیف شده است.
فرماندهی انتظامی میاندوآب در رابطه با حوزه نظام وظیفه عمومی نیز گفت: امسال نزدیک به 17 هزار انواع خدمات به مردم ارائه شده است.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093
** خبرنگار: زین العابدین شیخی ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.