تقی کهوریان روز سه شنبه در بازدید از راه آهن مراغه – ارومیه در مسیر نقده- ارومیه افزود: در راستای ریل گذاری مسیر نقده – ارومیه به عنوان آخرین مسیر اتصال ارومیه به راه آهن مراغه و خط ریلی کشور، 50 کیلومتر از سمت نقده به صورت مکانیزه و 20 کیلومتر از سمت ارومیه نیز به صورت دستی ریل گذاری شده است.
وی اضافه کرد: تمام نیروی کار در حال حاضر برای مرحله استحکام بخشی ریل گذاری های دستی، تکمیل نواقص و آماده سازی مسیر متمرکز شده است.
وی اظهار کرد: ساختمان اصلی ایستگاه ارومیه نیز در جاده ارومیه – اشنویه از 93 درصد پبشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی ادامه داد: در صدد هستیم تا پایان آبان ماه امسال عملیات ریل گذاری این مسیر تکمیل شود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: اتصال مرکز استان به شبکه ریلی در دولت یازدهم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و با تلاش های مجموعه مدیران استانی و ملّی بخش عمده ای از طرح انجام شد.
کهوریان افزود: با وجود برنامه ریزی های انجام شده برای افتتاح این طرح، به دلیل مشکلات اعتباری، بهره برداری از آن به تاخیر افتاد.
به گزارش ایرنا طرح راه آهن مراغه - ارومیه با 184 کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن از سال 80 شمسی آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد.
به گفته مسئولان استانی کارهای زیرسازی مسیر خط آهن تا ایستگاه ارومیه تکمیل شده و تنها بخشی از عملیات ریل گذاری باقی مانده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.