قربانعلی سعادت روز سه شنبه در ششمین نشست هم اندیشی بهره برداری شرکتهای توزیع نیروی برق غرب و شمال غرب کشور در ارومیه افزود: در دنیای امروز، انرژی محور مهم و اساسی توسعه محسوب می شود و هر کشوری که خواستار توسعه و پیشرفت است، باید به بحث انرژی و توسعه زیرساخت های این حوزه توجه ویژه داشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر به مناطقی که استعداد توسعه را دارد، انرژی های مورد نیاز مثل برق و گاز انتقال یابد، شاهد پیشرفت، تولید، رونق اقتصادی و اشتغال در این مناطق خواهیم بود.
وی تاکید کرد: باید سرمایه گذاری و اقدامات زیرساختی لازم در حوزه انتقال انرژی به روستاها و مناطق مرزی مستعد توسعه صورت گیرد تا شاهد مهاجرت مردم این مناطق به دیگر شهرها و بروز مشکلات حاشیه نشینی و گسترش آسیب های اجتماعی نباشیم.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه تولید انرژی مشکلی در کشور وجود ندارد، بیان کرد: باید در کنار تولید به موضوع توزیع و انتقال انرژی به ویژه برق به بخش های تولیدی و صنعتی توجه کنیم تا زمینه ارتقای اقتصادی بیش از پیش در کشور به ویژه مناطقی نظیر آذربایجان غربی فراهم شود.
سعادت از جمله مشکلات استان های زاگرس نشین به ویژه آذربایجان غربی را از دست دادن فرصت های توسعه در سال های طولانی پس از انقلاب عنوان کرد و گفت: در سال هایی که این استان ها درگیر مبارزه با ضد انقلاب و جنگ تحمیلی بودند، بسیاری از استان های کشور مسیر توسعه را به سرعت طی می کردند و باید در حال حاضر توجه بیشتری به استان های زاگرس نشین صورت گیرد.
وی تقدیم 12 هزار شهید برای دفاع از کیان اسلامی در آذربایجان غربی را از افتخارات این استان برشمرد و افزود: مردم این استان امروز نیز در کنار یکدیگر آماده جانفشانی در راه حراست از کیان انقلاب اسلامی و حفظ امنیت پایدار هستند.
مسعود صادقی مدیر کل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر نیز در این نشست گفت: مهمترین برنامه های صنعت برق برای بروز بودن شبکه های توزیع، نظارت بر بهره برداری، عبور از سیستم های قدیمی، انضباط در حوزه پیمانکاری، توسعه زیرساخت های راهبردی شبکه، بهبود شفافیت در انتقال و سرمایه گذاری، استفاده از فناوری های نوین بهره برداری، تقویت استحکام و تاب آوری شبکه است.
در این نشست بیش از 137 نفر از مدیران و کارشناسان شرکتهای توزیع نیروی برق استانهای گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان، همدان، ایلام، قزوین، چهارمحال و بختیاری، زنجان و کردستان حضور خواهند دارند.
پس از برگزاری این نشست، نمایشگاه توانمندی‌های شرکت های توزیع نیروی برق غرب و شمال غرب کشور با حضور استاندار آذربایجان غربی در ارومیه گشایش یافت.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.