فرماندار نقده گفت: پیشگیری اولویت اصلی کار گروه سلامت و امنیت غذایی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی فرامرزی در جلسه کارگروه بهداشت وامنیت غذایی شهرستان نقده افزود: دستگاه های شهرستان باید در راستای سلامت و امنیت غذایی نظارت بیشتری داشته باشند تا جامعه ای عاری از خطرات بهداشتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید با تعامل و همکاری بین مردم ومسئولین ،مسائل ومشگلات بهداشتی شهرستان به حداقل رسیده وشاهد تغییرات اساسی در خصوص ارتقاء شاخص های بهداشتی در شهرستان باشیم.

در ادامه اسکندرزاده رئیس مرکز بهداشت نقده نیز گفت: ازآنجایی که اولین رکن جامعه سلامت روح وجسم می باشد جهت تضمین روح و جسم افراد جامعه باید به عنوان سلامت و امنیت غذایی فعالیتهایی انجام پذیرد.

وی  ادامه داد: دولت برای تامین سلامت مردم علاوه بر تامین پرداختی از جیب مردم به بحث درمان در تامین ،تجهیز وتکمیل زیر ساختهای بهداشتی ودرمانی در سالهای اخیر در شهرستان نقده قدم های بزرگی را برداشته وشبکه بهداشت ودرمان با امکانات خوب آماده ارائه خدمات به مردم ومراجعان می باشد.

رئیس مرکز بهداشت نقده همچنین به بیماریهای مشترکی که بین انسان ودام وجود دارد اشاره کرد و افزود: بیش از چهارصد نوع بیماری بین انسان ودام وجود دارد و این بیماریها ی خطرناک نیز فقط با عدم رعایت اصول بهداشتی به مردم سرایت کرده وسلامت جسمانی انسان را به خطر خواهد انداخت با عنایت به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال شیوع آنفولانزا اگر کشتار دام وطیور در شهرستان به درستی کنترل و دفع نشود به یکی از منابع انتقال آلودگی و بیماری تبدیل خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.