کنگره بزرگداشت 12 هزار شهید استان و یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان پلدشت برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی کنگره بزرگداشت 12 هزار شهید استان و یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان پلدشت با حضور مدیر آموزش و پرورش ،امام جمعه ،فرمانده ناحیه بسیج مقاومت و جمعی از مادران شهید و دانش آموزان به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانش آموز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان در سالن آموزشگاه دخترانه حجاب برگزار شد.

مجتبی طالبی مدیر آموزش و پرورش پلدشت گفت: برگزاری این  کنگره ها،یادواره ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آن عزیزان در جهت تقویت روحیه ایثار و شهادت بین قشر فرهنگی و دانش آموزان بسیار مهم و اساسی است.

طالبی افزود: بی تردید آنان با ترجیح دادن سنگرها در جبهه‌ها بر سنگر علم و دانش, مصداق بارز علم و عمل شدند و در این راه جان خود را نیز تقدیم کردند و امروز به عنوان الگوی فرهنگیان و دانش آموزان کشور شدند.

در این یادواره حجت الاسلام و المسلمین طالبی  امام جمعه شهرستان خاطر نشان کرد: شهدا کسانی بودند که از جان خود گذشتند تا ما به آرامش حقیقی دست یابیم و شایسته است که قدردان خون آنان باشیم و راه پرنورشان را با تمام توان ادامه دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین طالبی افزود: ایستادگی، جانفشانی و وحدت وهمدلی مردم استان اعم از شیعه و سنی و اقوام و ادیان مختلف و همچنین مرزنشینان، تمامی توطئه‌ها و تهدیدات دشمن را در مقاطع مختلف پس از انقلاب، در این منطقه ناکام گذاشته و امروز لازم است این روحیه و فرهنگ استقامت و پایداری و فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های جوان‌تر تبیین و تشریح شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.