به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح آبرسانی روستای اوزون دره با هزینه 750 میلیون ریالی از منابع طرح های محرومیت زدایی بسیج سازندگی و منابع داخلی اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهاباد در مدت زمان کمتر از یک سال اجرایی شده است.
مسئول بسیج سازندگی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) مهاباد در این خصوص گفت: این طرح شامل 800 متر لوله گذاری و 15 متر مکعب لانه زنبوری برای ذخیره آب و نصب تجهیزات و اتاقک است.
سرهنگ جواد تقی زاده افزود: با اجرای این طرح، 73 خانوار در قالب 373 نفر جمعیت روستای اوزون دره زیر پوشش آب لوله کشی قرار گرفتند.
وی با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی روستای 'یارعلی' در ماه آینده و همچنین 56 طرح محرومیت زدایی تا پایان امسال در شهرستان مهاباد اضافه کرد: کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب اصلی ترین مشکل بخش روستایی مهاباد است.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مهاباد نیز در این باره به ایرنا گفت: پیش از این آب مردم روستا از طریق چشمه تامین می شد که به علت خشک شدن چشمه در هفته 2 بار آب به روستائیان می رسید.
کمال حسنی نالوسی اظهار کرد: با آبرسانی از طریق حفر چاه و لوله کشی، مردم روستای 'اوزون دره' از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند.
وی افزود: امسال نیز 11 طرح برای 26 روستای شهرستان در بخش آب و فاضلاب در حال اجراست.
نالوسی گفت: برای اجرای این طرح ها 36 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093 ** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.