به گزارش ایرنا رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امسال 6 محقق از گرجستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ایران این نشان را دریافت کرده اند، اظهار کرد: نشان فرهنگی و جایزه بین المللی استاد شهریار از طرف 'موسسه تحقیقاتی پژوهشی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه' دانشگاه تبریز به فعالان این حوزه از کشورهای مختلف جهان تعلق می گیرد.
احد هوشمند با اشاره به فعالیت های ادبی و هنری مصطفی قلیزاده در حوزه شهریار شناسی افزود: مقاله پژوهشی 'قرآن پژوهی در آثار شهریار' و سخنرانی هایی درباره شخصیت هنری آثار استاد شهریار در کشورهای مختلف آسیایی از جمله خدمات ارزشمند این نویسنده ساکن ارومیه است.
وی ادامه داد: مجموعه ای از اشعار ترکی شعرای عضو انجمن ادبی اهل بیت (ع) در نخجوان با عنوان 'بهارمان شکوفا می شود'، تصحیح و ویرایش دیوان صراف تبریزی و ترجمه اشعار شاعران معاصر جمهوری آذربایجان در موضوع حضرت مهدی (عج) با عنوان 'شوق دیدار' نیز از آثار ارزنده این نویسنده و شاعر به شمار می رود.
به گزارش ایرنا نشان فرهنگی شهریار در سومین جشنواره بین المللی نشان فرهنگی این شاعر ملی از بین 32 شخصیت علمی، فرهنگی و پژوهشی که در منطقه قفقاز، آناتولی و آسیای میانه در این زمینه فعالیت کرده بودند به 6 نفر از برجسته ترین آنان اهدا شد.
'پروفسور ویس ائرمنچای' استاد دانشگاه دولتی ارزروم از کشور ترکیه، خانم دکتر 'شورغایا ' استاد دانشگاه دولتی تفلیس از کشور گرجستان، 'میرعسگر بهبودلو' مترجم و فعال حوزه ادبیات و فرهنگ از جمهوری اذربایجان، 'مجتبی کامران فر' رایزن فرهنگی ایران در گرجستان، 'حسن دیده بان' وابسته فرهنگی ایران در ارزروم و 'مصطفی قلیزاده علیار' فعال فرهنگی در حوزه ارتباطات فرهنگی ملل از حوزه هنری آذربایجان غربی در این مراسم نشان فرهنگی شهریار را دریافت کردند.
به گزارش ایرنا مصطفی قلیزاده علیار متولد 1340 در شهرستان اهر بوده و مدیر مسئول دوهفته نامه 'دنیز' در ارومیه، مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی و عضو شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان است.
وی تاکنون 24 جلد کتاب در موضوعات و محورهای تاریخی، دفاع مقدس، دینی و ادبی منتشر کرده است.
کتاب های مردی شبیه خود (زندگی و مبارزات امام خمینی (ره))، شوق دیدار (مهدی موعود در شعر معاصر جمهوری آذربایجان)، خاطرات حاج علی اکرام علی یف (رهبر اسلامگرایان آذربایجان)، دِعبِل خُزاعی شاعر دار بر دوش، مراجع ثَلاث (تاریخ حوزه علمیه قم)، از نسل سرافرازان (زندگی و خاطرات جواد امامعلی سبزی، دانشجوی شهید ارومیه ای)، خاطرات آیت الله سید علی اکبر قریشی بخشی از آثار منتشره این نویسنده و پژوهشگر پرتلاش معاصر است.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.