استاد حوزه و دانشگاه گفت: بهره گیری از علوم جدید اعتلا و ارتقای توسعه را در جامعه محقق می سازد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، آیت الله محسن غرویان در همایش آسیب شناسی حامیان دولت قبل و بعد از انتخابات اظهار کرد: امروز کشور ایران شاهد نوعی تقابل بین علم و عقل و همچنین بین دین و علم است که این امر تاکنون منجر به مشکلات بسیاری در کشور شده است.

وی افزود: به منظور رسیدن به پیشرفت و توسعه در کشور باید از علوم جدیدی که کشور های پیشرفته و توسعه یافته با استفاده از دستاوردهای دانش بشری خود در راستای توسعه خود استفاده می کنند بهره کافی را ببریم.

وی با اشاره به اینکه باید به علوم جدید در کشور بها داده شود تاکید کرد: دین برای آرامش روحی و روانی افراد جامعه لازم و ضروری است اما حکومت و کشور برای رسدن به توسعه و پیشرفت خود به علم های روز جهان نیازمند است، متاسفانه امروزه به دلیل عدم برخورداری از علوم و دانش آموختگان علوم جدید شاهد از دست دادن سرمایه های عظیم کشور هستیم.

آیت الله غرویان ادامه داد: امروزه جوانان به عنوان سرمایه های عظیم کشور باید اکثر اوقات خود را به مطالعه و تحقیق در مورد مباحث گوناگون اختصاص دهند چرا که خود و جامعه باید به این مهم آگاه باشند که آینده کشور در دست عالمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه نظام بانکداری اسلامی هنوز برای مردم تبیین نشده است خاطر نشان کرد: تمامی رشته ها علم مخصوص به خود را دارند و هر فردی قادر به قضاوت و یا اظهار نظر در موردش را ندارد، علم بانکداری نیز علم مخصوصی است که هر کس توان قصاوت در مورد ربا خوار بودن آن را نداشته و به همین دلیل گفته می شود در ایران بین دین و علم تقابل وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه لازمه تحولات اجتماعی را تحقق تحولات فکری دانست و تصریح کرد: در کشور ایران نیز زمانی شاهد توسعه و پیشرفت علمی ، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهیم بود که افراد به تحولات فکری و علمی مطلوبی رسیده باشند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.