به گزارش ایرنا محمدتقی نظرپور روز یکشنبه در مراسم افتتاح مدارس خیرساز در شهرهای ' ایواوغلی' و 'زرآباد' شهرستان خوی از توابع آذربایجان غربی، افزود: بهره برداری از 26 هزار کلاس درس در حال احداث در جای جای ایران، حدود 16 درصد از نیاز کشور را برطرف می کند.
وی اظهار کرد: خیران مدرسه ساز از یاوران اصلی آموزش و پرورش بوده و تاکنون با ساخت هزاران مدرسه در سراسر کشور، زمینه تحصیل میلیون ها دانش آموز این مرز و بوم را فراهم کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه خیران مدرسه ساز بیشتری برای مشارکت در امر مدرسه سازی در سطح کشور قابل جذب است، ادامه داد: مسئولان برای رفع موانع پیش روی خیران مدرسه ساز و حمایت از آنان باید بیش از پیش تلاش کنند. وی افزود: خیران هر آنچه که در توان داشته اند در طبق اخلاص قرار داده اند و اکنون وظیفه ماست که از عمل نیک آنان تکریم به عمل آوریم.
وی همچنین با اشاره به مشارکت خیران در نگهداری بهینه از مدارس خیرساز، فرهنگ سازی در بین دانش آموزان مبنی بر حفظ و نگهداری هر چه بیشتر از این سرمایه های ملی را خواستار شد.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های آموزشی در تعلیم و تربیت، گفت: 63.7 درصد از بودجه سه هزار میلیارد ریالی آموزش و پرورش استان به توسعه فضاهای آموزشی اختصاص داده شده است.
قربانعلی سعادت به اعتبار یکهزار و 200 میلیارد ریالی آذربایجان غربی در سال جاری برای اصلاح شاخصه های توسعه این استان اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه هر چه بیشتر فضاهای آموزشی بخشی از این میزان اعتبار نیز برای اتمام طرح های نیمه تمام و احداث طرح های جدید در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار داده می شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز گفت: سرانه فضای آموزشی در استان 3.3 مترمربع بوده و پایین تر از میانگین سرانه کشوری به میزان 5.17 مترمربع است و جبران این عقب ماندگی تنها با کمک خیران مدرسه ساز میسر می شود.
رحمانی اظهار کرد: خیران در آخرین جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی 453 میلیارد ریال برای احداث مدرسه در نقاط مختلف استان تعهد کردند که این میزان کمک های خیران نسبت به سال گذشته از رشد 20 درصدی برخوردار است.
وی به افتتاح 57 طرح آموزشی در هفته دولت امسال در این استان اشارره کرد و افزود: در هفته دولت امسال 54 مدرسه با 288 کلاس درس و سه سالن ورزشی که 200 میلیارد ریال آن توسط خیران مدرسه ساز استان تامین شده بود، به بهره برداری رسید و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه 13 طرح آموزشی با 72 کلاس درس در سطح استان در دست اجراست، اظهار کرد: این طرح ها در مهر سال جاری به آموزش و پرورش تحویل داده می شود و تعداد مدارس تحویلی در سال جاری به 70 مدرسه با 360 کلاس درس می رسد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: امسال در پنج هزار مدرسه این استان هیچ کلاس درسی بدون معلم نمی ماند و تمامی مدارس استان از تجهیزات لازم برخوردار می شوند.
فریدون سید مصطفوی افزود: امسال 98 درصد دانش آموزان در سیستم ثنا ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود این تعداد به بیش از 562 هزار نفر برسد که نسبت به سال تحصیلی گذشته 10 هزار نفر افزایش نشان می دهد.
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی هم در این مراسم مدرسه سازی را امری نیک و خداپسندانه برشمرد و خیران مدرسه ساز را بازوان توانمندی برای یاری مسئولان آموزش و پرورش استان برشمرد و بر حمایت و برداشتن مشکلات پیش روی خیران مدرسه ساز تاکید کرد.
خیر مدرسه سازی که این 2 مدرسه را در شهرهای ایواوغلی و زرآباد خوی احداث کرده است نیز گفت: احداث مدارس هوشمند و مدرن در خوی در حقیقت تداوم راه گذشتگانی است که این شهرستان را به عنوان نمادی از فرهنگ و تمدن در طول تاریخ مطرح کرده اند.
میرناصر محمد سیدی با تاکید بر اینکه خوی در افق فردا باید شهری بر فراز شهرهای تمدن ساز ترسیم شود، اظهار کرد: مشارکت مسئولان با خیران مدرسه ساز باید افزایش یابد زیرا در گذشته روند احداث برخی از طرح های خیر ساز به دلیل سنگ اندازی برخی از مسئولان به تاخیر افتاده است.
سیدی از وزارت آموزش و پرورش خواست بعد از بهره برداری از مدارس خیر ساز در سطح کشور در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از خیر مدرسه ساز نامی کشور، ' میر ناصر محمد سیدی' تقدیر شد.
7125/3072
** انتشار دهنده : علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.