نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خروجی جهاد دانشگاهی در زمینه های علمی و فرهنگی قابل تحسین است .

سید هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به 16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی با داشتن وظایف منعطف می تواند به زمینه های گوناگونی ورود کند و خوشبختانه تحقیقات و کار های پژوهشی صورت گرفته در این نهاد خروجی مناسبی داشته و قابل تحسین است .

وی با بیان اینکه فضای حاکم بر دنیا با سرعت در حال تغییر و پیشرفت است گفت: اقدامات پژوهشی و مراکز دانش بنیان بایستی خود را با شرایط حاکم وفق دهند که جهاد دانشگاهی همیشه در این زمینه پیشتاز بوده است .

بهادری در خصوص حوزه های شاخص فعالیت جهاد دانشگاهی  به پژوهش های بیوتکنولوژی و پژوهشکده رویان اشاره کرد و افزود: شاهد موفقیت های بسیاری در این زمینه ها هستیم چرا که این پژوهش ها به توسعه علم کشور رونق بخشیده است .

وی داشتن روحیه جهادی را یکی از تفاوت های بارز جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها عنوان کرد و افزود: این روحیه جهادی در مرور زمان کمرنگ تر می شد که با دستور امام خمینی مبنی بر تاسیس جهاد دانشگاهی، این روحیه در دانشگاهیان جانی تازه گرفت .

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی در خصوص  راه های خروج از بحران های موجود در جامعه تصریح کرد: از عمده راه حل های آن، تحقیقات کاربردی است و تا زمانی تحقیقات جلوه کاربردی به خود نگیرند ارزشی نخواهند داشت و کمکی به حل این بحران ها نمی کنند و شاهد آن هستیم که اغلب فعالیت های جهاد دانشگاهی در زمینه تحقیقات کاربردی است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.