مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از صرفه جویی 38 هزار مترمربع آب با اجرای پروژه انتقال اب با لوله در شهرستان ارومیه خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی صبح امروز اسکندر علیزاده در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه که در فرهنگسرای خانه جوان برگزار شد گفت: اجرای پروژه خط انتقال آب با لوله نیز با 63 میلیارد ریال انجام شده که 38 هزار مترمکعب آب از طریق اجرای طرح مذکور صرفه جویی شده است.

وی ادامه داد: آبیاری تحت فشار در 12 هکتار با اعتبار 216 میلیارد ریال و اجرای طرح آبیاری با سیستم نوین در شهرستان ارومیه در 158 هکتار با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال انجام شده است.

علیزاده گفت:شهرستان ارومیه 216 هزار راس دام سنگین و  632 هزار دام سبک و 4 هزار و 200 قطعه مرغ گوشتی در ارومیه دارد.

وی با اشاره به حوزه نباتات جهاد کشاورزی ارومیه اظهار کرد: مبارزه با ملخ در 305 هکتار،مبارزه با موش در 410 هکتار، توزیع بیش از 500 لیتر سم رایگان در مزارع گندم شهرستان،رهاسازی زنبور در 4 هزار و 500 هکتار و نصب 380 تله فرمونی در 3 هزار و 900 هکتار در مزارع و باغات شهرستان ارومیه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با بیان اینکه طی 4 ماهه نخست سال جاری 700 مجوز استقرار کلنی های کندوی زنبور عسل در شهرستان ارومیه صادر شده است افزود: صدور و تمدید 85 مورد دفترچه زنبورداری، نظارت و بازدید بهداشتی از 16مرکز جمع آوری شیر بخشی از اقدامات جهاد کشاورزی ارومیه در سال جاری است.

علیزاده گفت: در سال جاری 4 مورد از اراضی شهرستان ارومیه سنددار شده و 18 فقره از اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیرمجاز داشتند شناسایی شده است.

وی از توزیع 20 هزار اصله نهال رویشی در شهرستان ارومیه خبرداد و افزود:توزیع 6 هزار و 890 تن کود شیمیایی،نظارت بر کاشت جو در 387 هکتار آب و 780 هکتار جوی دیم و بازدید از 27 واحد گلخانه و پرورش قارچ در بخش باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در 4 ماهه نخست سال جاری انجام شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.