جعفر حسن زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این اراضی به همراه یک حق آبه جهت احداث مسجد وقف شده است، افزود: یکی از این اراضی دارای هشت هزار و 500 مترمربع مساحت به ارزش 2 میلیارد و 550 میلیون ریال و دیگری دارای 2 هزار و 500 مترمربع مساحت به ارزش 750 میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: مراحل ثبت سه قطعه زمین وقفی زراعی به ارزش یک میلیارد ریال نیز در دست اقدام است که تا پایان شهریور سال جاری روند ثبت آنها به اتمام می رسد.
رئیس اوقاف و امور خیریه پلدشت اظهار کرد: با ثبت این وقف های جدید تعداد کل موقوفات ثبت شده در شهرستان پلدشت از 168 مورد به 174 موقوفه خواهد رسید.
به گزارش ایرنا در سال گذشته بیش از 200 وقف جدید در آذربایجان غربی ثبت شده و از این نظر رکورد جدیدی در این استان به ثبت رسیده است.
مهمترین مشکل وقف های جدید، نوین نبودن آنها و بی توجهی به نیازهای جامعه در این وقف هاست و اداره کل اوقاف در این خصوص برای فرهنگ سازی در بین مردم تلاش می کند.
آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در حوزه وقف در کشور بوده به طوری که در پنج سال گذشته رتبه نخست ادارات کل اوقاف کشور را به خود اختصاص داده است.
شهرستان پلدشت در شرق شهرستان ماکو، در شمال آذربایجان‌غربی و در کرانه جنوبی رود ارس قرار دارد و مشتمل بر دهستان های چایباسار شرقی، زنگبار، گِچْلَرات شرقی و گچلرات غربی، 72 آبادی و شهر پلدشت است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.