به گزارش ایرنا، رحیم حب نقی روز سه شنبه در مجمع سالیانه کانون فرهنگی اساتید با تاکید بر اینکه دین در بستر آزادی رشد می کند، اظهار کرد: ایجاد فضای تک صدایی بزرگترین آسیب را به اعتقادات و دین وارد می کند.
وی با اشاره به نهفته شدن دین در وجود انسان ها، افزود: با ایجاد فضای بسته و غیرعقلانی نمی شود کار فرهنگی انجام داد و دین را باید با تبیین درست در وجود انسان ها بیدار کرد.
حب نقی با تاکید بر ضرورت وابسته نبودن کانون فرهنگی اساتید به احزاب و جناح های سیاسی، گفت: سازمان های مردم نهاد باید بار اصلی رسالت فرهنگی جامعه را عهده دار بوده و درگیر برخی حاشیه ها نشوند. .
به گزارش ایرنا در ادامه این مجمع، انتخابات شورای مرکزی کانون فرهنگی اساتید برگزار شد و هادی گودرزی از دانشکده علوم، جواد بهمنش از دانشکده کشاورزی، سیدمحمد هاشمی از دانشکده دامپزشکی، حسین شوکتی از دانشکده فنی و مهندسی، بهمن نزهت از دانشکده ادبیات، امید حسین زاده از دانشکده منابع طبیعی، اکبر نوری حبشی از دانشکده تربیت بدنی، مسعود مهام از دانشکده دامپزشکی و ولی علی میرزالو از دانشکده فنی و مهندسی به عنوان اعضای اصلی و هاشم هادی از دانشکده کشاورزی و ابراهیم عزیزی از دانشکده ادبیات به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
کانون فرهنگی اساتید از سال 1395 شمسی در راستای ایجاد فضایی مناسب برای حضور فعالانه و مفید اساتید، رشد و شکوفایی استعدادها، نقد و ارائه راهکارهای مناسب در جهت تعالی سطح فرهنگی و مذهبی دانشگاهیان، فعالیت خود را بر مبنای چهار ارکان مجمع عمومی، شورای مرکزی، کمیته های اجرایی و شورای دانشکده ها در غالب کمیته های تعلیم و تربیت، تحقیقات، مناسبت ها- مراسم و امور خیریه، اردوها، امور فرهنگی خانواده های اساتید و کارکنان، پشتیبانی و تدارکات آغاز کرده است.
16 هزار و 826 دانشجو در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه 87 رشته تحصیلی با گرایش های مختلف و بیش از 487 عضو هیات علمی دارد.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.