مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دولت جهت رفع دغدغه های رهبری دستور توقف اجرای احتمالی سند 2030 را  صادر کرد و این نشانگر ولایت مداری دولت یازدهم  است که در عمل نشان داد .

به گزارش گروه دریافت خبرایسنا منطقه آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، فریدون سید مصطفوی  افزود: توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه موضوعات مختلف به ویژه در عرصه فرهنگی فصل الخطاب می باشد بنابراین در باره سند 2030 یونسکو ، منویات رهبری مد نظر قرار گرفت .

وی با اشاره به موضع دولتمردان کشور در این زمینه اضافه کرد:  مسوولان از قبل نیز اعلام کرده بودند که اگر هر بخش از مفاد این بیانیه به هر شکل ممکن با مقررات، باورها و ارزشهای اسلامی و اعتقادی ما در تقابل یا تعارض بوده باشد مسوولان خود را مقید به عدم اجرای آن میدانند .

وی درباره شایعه منتشره در فضای مجازی مبنی بر توزیع   کتابی با عنوان « لک لکی در کار نیست » با محتوای غیر دینی در محیط های آموزشی استان بیان کرد: آنچه در فضای مجازی منتشر شده به هیچ وجه صحت ندارد و تاکنون  از جانب هیچ یک از اولیا  یا مرجعی خاص در استان عنوان نشده است که چنین کتابی در مدارس توزیع  یا رویت شده باشد .

وی گفت: تا جایی که بنده از این موضوع اطلاع دارم چنین کتابی  نه مجوز لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و  نه اطلاعاتی در این زمینه  از سوی  ناشری در ایران، ثبت شده است .

سید مصطفوی بیان کرد: به جهت اهمیت ویژه ای که در حوزه آموزش و پرورش نسبت به موضوعات تدریس وجود دارد هر کتابی برای ورود به مدرسه باید  مجوز اداره کل نظارت و نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش را کسب کند.

وی رسالت پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی و ولایتمداری را نخستین وظیفه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: همانگونه که فرهنگیان در دوران دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری در پیروزی ها و دفاع از کیان اسلامی داشتند امروز نیز در خط اول صیانت از نظام ، ارزشهای اسلامی و خون شهدا با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب حرکت می کنند .

سید مصطفوی با اشاره به اینکه ر هبر انقلاب اسلامی با  جریانی که به‌دنبال از بین بردن جایگاه و ارزش آموزش و پرورش و سلب اعتماد از این دستگاه بسیار مهم است،گفت: این جریان از خارج کشور هدایت می‌شود و تنها راه مقابله با آن، برطرف کردن نقاط ضعف آموزش و پرورش و زمینه‌های نفوذ است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.