معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از افزایش 350 درصدی طرح های تحقیقاتی حوضه سلامت در مورد دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ایرج محبی  در  آیین افتتاح مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه که با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت گفت: در سال ۹۱ هیچ مرکز تحقیقاتی در منطقه و در مورد دریاچه نداشتیم و شروع کار از سال ۹۲ با ۱۶۰ پروژه تحقیقاتی صورت گرفت.

وی افزود: امروز ۵۲۰ طرح تحقیقاتی با رشد  ۳۵۰ درصدی نسبت به سال 92 در حال انجام است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: تاکید ریاست دانشگاه بر روی کار در مورد بررسی بیماری ها و اثرات احتمالی خشکی دریاچه طی 3 سال گذشته است و بنا داریم بررسی های لازم را بر روی 15000 نفر  طی 15 سال به سرانجام برسانیم.

وی اضافه کرد: همچنین تحقیقات برروی  آلاینده هایی که در محیط و بعنوان یکی از عوامل افزایش بیماری های سرطان هستند در حال انجام است.

محبی گفت:هم اکنون آزمایش های بر روی نزدیک به 730 صورت گرفته است و مجموع زمان آزمایش بر روی هر نفر حدود 2.5 ساعت است و تلاش داریم با افزایش سرعت انجام آزمایش ها تعداد بیشتری را در این آزمایش صورت دهیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از اهداف این مرکز تحقیق بر روی مسائلی است که گفته میشود با خشکی دریاچه بر روی سلامت مردم منطقه دارد.

وی در پایان اضافه کرد:امیدواریم برای بهبود وضعیت و کارها، بنیاد دریاچه ارومیه نیز شکل گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.