مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: باید فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست از کودکی آغاز شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، پرویز آراسته در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه با فرهنگسازی و آموزش میتوانیم از مشکلات جدی محیط زیست جلوگیری کنیم افزود: باید تدابیری اتخاذ کنیم که با احترام به محیط‌زیست، طبیعت از بین نرود و منابع محدود را با مدیریت مصرف کنیم که این کار با فرهنگسازی صورت می گیرد .

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه در اواسط دهه70 حدود 30 میلیارد مترمکعب آب داشت افزود: این میزان در سال 92 به 500 میلیون مترمکعب کاهش یافت و با تلاش دولت یازدهم این میزان به 2/4  میلیارد مترمکعب افزایش یافته است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: خوشبختانه فرهنگ سازی در چند سال گذشته در روزهای مختلف طبیعت گردی مردم من جمله ۱۳ بدر جواب گرفتیم و مردم در احترام به محیط زیست کوشا تر شده اند .

وی به برخی از اقدامات اداره کل اشاره کرد و گفت: در بخش پسماند، پسماندهای روستایی و لندفیل های روستاها ۵۶۵ بار در سال ۹۵ و زباله ها و لندفیل های شهری از طریق ۱۷ شهرستان ۳۰۹ بار پایش شده اند .

آراسته ادامه داد: 30 بیمارستان سطح استان مجهز به دستگاه های بی خطرساز پسماندهای عفونی شده اند و همگی دستگاه ها فعال هستند و 1104 مورد از واحدهای صنعتی به سبب پسماندهای صنعتی بازدید و کنترل صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه  روزانه ۲۰۰۰ تن پسماند خانگی و عادی در شهرها و در روستاها ۱۳۵۴ تن تولید می شود خاطرنشان کرد: پسماندهای صنعتی سطح استان سالانه ۸۱۷ تن ، ضایعات فلزی ۵۶۸۲ تن بصورت سالانه تولید می شود .

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان تصریح کرد: 35 درصد ناوگان تاکسیرانی ارومیه فرسوده است که قرار است طی سال گذشته و امسال نسبت به نوسازی اتنها اقدام شود .

وی با اشاره به اینکه تمامی بودجه های مربوط به آگاهی رسانی ها بخصوص درمورد دریاچه ارومیه به تشکل ها داده می شود اظهار کرد: تعداد تشکل های زیست محیطی از ۱۵ تشکل فعال در سال ۹۲ به ۳۴ تشکل رسیده و با ثبت چند تشکل دیگر که در مراحل ثبت هستند در پایان سال این تعداد به ۴۰ عدد خواهد رسید .

وی در خصوص ایام آلوده  سال گفت: طی سال ۹۵ ، ۴۶ روز پاک ۲۷۲ روز سالم ، ۴۶ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۲ روز ناسالم داشتیم درحالیکه در سال ۹۴ تنها ۳۴ روز پاک، ۲۰۶ روز سالم، ۱۱۳ روز ناسالم برای گروه های حساس، ۱۰ روز ناسالم و ۲ روز خطرناک و خیلی خطرناک داشتیم.

آراسته ادامه داد: در فروردین امسال  ۱۳ روز هوا پاک و ۱۸ روز نیز سالم بود درحالیکه در سال گذشته تنها یک روز پاک داشتیم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.