مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: افزایش سطح خودمراقبتی در قشر جوان جامعه برای کاهش گرایش به اعتیاد امری ضروری است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی،‌ حسن محمودی اصل زاده در نخستین جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی در سال 96 که با حضور سرگروه های طرح ملی پیمان و همتایان پیشگیری از ایدز و سوءمصرف مواد در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی هلال این استان برگزار شد، گفت: فعالیت های بشردوستی و امدادی هلال احمر در راستای تامین سلامت عمومی جامعه از جمله در بحث آسیبهای اجتماعی و اعتیاد بسیار حائز اهمیت و موثر می باشد.

محمودی با اشاره به طرح ملی پیمان یا پیشگیری موثر از اعتیاد جهت نشاط اجتماعی به عنوان یکی از طرح های راهبردی جمعیت هلال احمر در بحث مقابله با اعتیاد، اظهار کرد: شیوه آموزشی و فرهنگسازی مقابله با اعتیاد در این طرح ملی متفاوت با سایر دوره ها است و آموزش و فرهنگسازی از میان خود جوانان و اقشار آسیب پذیر به همسانان و همنوعان این گروهها صورت میگیرد.

وی خاطرنشان کرد: محور اصلی این طرح ها در جمعیت هلال احمر افزایش سطح خودمراقبتی در قشر اسیب پذیر جوان جامعه ما و کاهش گرایش آنها به مصرف مواد مخدر می باشد.

محمودی با اشاره به اجرای این طرح های ضداعتیاد در چادرهای سلامت هلال احمر استان در نوروز 96، اذعان کرد: استقبال بسیار خوب مسافرین و مردم و جذب آمار بالای افراد و مسافرین در این طرح در نوروز 96 نشان از مقبولیت و استقبال عمومی از این گونه حرکت های جوان گرایانه و در عین حال پیشگیرانه از آسیبهای اجتماعی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تعامل همه دستگاه ها و ارگانها را برای پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه ضروری دانسته و تصریح کرد: شهرداری، بهزیستی، فرمانداری، صداو  سیما و همه دستگاههای درگیر با اقشار آسیب پذیر جامعه باید به فراخور زمینه فعالیتی خود در این زمینه فعال باشند تا بتوانیم خروجی این کار گروهی موفق را که همان سلامتی و شادابی افزاد جامعه بدون مواد مخدر و سیگار است،‌ شاهد باشیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تشریع ابعاد مختلف اجرای طرح ملی پیمان در مقابله با اعتیاد، اظهار کرد: این طرح بر پایه اثرپذیری جوانان از جوانان برنامه ریزی شده و حتی نام این طرح نیز در فراخوانی توسط خود جوانان هلال احمر انتخاب شده است و مطمئنا اثرگذاری قابل قبول و موثری در بین جوانان جامعه خواهد داشت.

محمدرضا حاجی زاده افزود: آشنایی با اعتیاد، ‌نشانه های ظاهری یک فرد معتاد و پرورش جرات نه گفتن جوانان به مصرف سیگار و مواد مخدر از جمله محتوای آموزشی ارائه شده به جوانان در این طرح می باشد.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف مهم این طرح، اصلاح باورهای غلط جوانان در زمینه مصرف مواد مخدر از جمله استفاده از مواد محرک و مخدر در زمان امتحانات دانشگاهی برای افزایش تمرکز یا استفاده برای زیبایی اندام و ... است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.