اول اردیبهشت ماه، بازارهای روز هفتگی در 7 نقطه شهر ارومیه راه اندازی می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی به نقل از شهرداری ارومیه در اغلب خیابان‌های شهر بساطی روی زمین پهن و در کنار آن فروشنده ای در حال داد زدن است و می‌خواهد با هر روشی که شده مشتریان را به سوی خود جلب کند و مهم تر از آن سد کردن برخی پیاده روها با بساط دستفروشانی است که از سوی مالکان مغازه‌ها به این دستفروشان اجاره داده شده است؛ پیاده‌ رو‌هایی که با بساط دستفرشان بسته شده و مانعی برای تردد شهروندان شده است.

بساط این دستفروشان سبب ایجاد بی نظمی‌هایی در خیابان‌ها شده  اگر چه دستفروشی جرم نیست، اما آنچه دستفروشان انجام می‌دهند، مصداق تخلفاتی است که در قانون برای آن مجازات‌هایی تعیین شده است مثل عرضه خارج از شبکه که وظیفه اصلی مقابله با دستفروشی به شهرداری‌ها محول شده است و در این راستا شهرداری ارومیه در اقدامی بزرگ اقدام به ساماندهی دستفروشان و راه اندازی بازارهای روز هفتگی در نقاط مختلف شهر ارومیه کرده است.

ناصر رکاب؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه از ساماندهی دستفروشان و جلوگیری از استقرار آنها در معابر عمومی و پر تردد شهر و نیز تامین رفاه شهروندان با راه‌اندازی بازار های روز هفتگی از اردیبهشت ماه  سال جاری در شهر ارومیه خبرداد.

رکاب با بیان اینکه  طرح بازارهای روز  هفتگی در 7نقطه شهر ارومیه راه اندازی می شود، گفت: در این راستا  برای 250 نفر دست فروش کارت شناسایی برای استقرار در بازارها و شروع به فعالیت آنان صادر شده است.

وی با بیان این که مقابله با فعالیت گسترده دستفروشان در معابر عمومی شهر یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری است، عنوان کرد: با راه‌اندازی بازارهای روز هفتگی از وقوع چنین پدیده‌هایی در شهر جلو‌گیری می‌شود.

به گفته رکاب ساماندهی دستفروشان در یک محل مناسب این قشر بیکار نمی‌شوند و بسیاری از مشکلات شهر حل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی بازارهای روز هفتگی، دستفروشان نمی توانند در سطح شهر فعالیت کنند و در صورت تردد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری طبق روال با آنها مقابله می کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل  شهرداری ارومیه اظهار کرد: دستفروشانی که خواهان  استقرار در محل بازارهای روز هفتگی هستند می توانند با مراجعه به اداره روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری ارومیه واقع در ساختمان مرکزی شهرداری در میدان انقلاب جهت ثبت نام مراجعه نمایند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.