امین رستم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محورهای این دوره از همایش در 6 موضوع تخصصی شامل حقوق شهروندی و دانشگاه، حقوق شهروندی و علوم انسانی واجتماعی، حقوق شهروندی، حقوق و قانون، حقوق شهروندی مدیریت، مدیریت اقتصاد و کسب و کار و همچنین حقوق شهروندی دین، قرآن و آموزه های اسلامی و معارف بود.
وی افزود: 15 درصد از مقالات، توسط اساتید آذربایجان غربی به این همایش ارائه شده بود.
وی با اشاره به فرآیند داوری این همایش ملی علمی گفت: 71 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور عضو کمیته داوری و علمی همایش بودند که بیش از 60 درصد آنان را اعضای هیات علمی دانشگاه های تهران و خارج از آذربایجان غربی تشکیل می دادند.
رستم زاده با اشاره به نمایه شدن مقالات منتخب در 2 نمایه مهم دانشگاه های کشور اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوبه ‌ای را ابلاغ کرده است که بر اساس آن دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی موظف‌ است برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی معتبر علمی را تحت عناوین سمینار، کنفرانس، کنگره وهمایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به ثبت برساند.
وی افزود: مقالات نهایی منتخب این همایش ملی با توجه به ثبت آن در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با شماره مجوز 20402-95170 و پایگاه اطلاعات علمی (SID) در هر 2 پایگاه معتبر نمایه می شود.
دبیر علمی دومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی گفت: این همایش از سوی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با مشارکت دانشگاه ارومیه، شورای عالی حوزه های علمیه استان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علم وفرهنگ تهران، دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و مراغه، دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی، دادگستری آذربایجان غربی، شهرداری ارومیه، استانداری آذربایجان غربی، معاونت فرهنگی و مرکز امام ولایت فقیه و انقلاب، گروه مدیریت کسب و کار جهاددانشگاهی، پایگاه اطلاعات علمی (SID) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) طراحی و اجرا شد.
رستم زاده با اشاره به اینکه همایش های ملی و علمی باید خروجی کاربردی برای کشور و اعتلای نظام اسلامی داشته باشند، اظهار کرد: سعی بر آن است تا خروجی این همایش دستاوردی با گفتمان علمی برای مسولان کشوری و استانی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، دومین دوره همایش ملی حقوق شهروندی امروز در مجتمع آموزش عالی و علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با حضور پروفسور سید محمد هاشمی، پروفسور عرفانی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور و عضو شورای فرهنگ عمومی کشور، استاندار آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، رییس مرکز امام ولایت فقیه و انقلاب، رییس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تهران و اساتید و پژوهشگران برجسته حقوق و سایر علوم دیگر دانشگاههای کشور در ارومیه برگزار شد.
3214/3072 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.