به گزارش خبرنگار ایرنا، به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) دسته های عزاداری در نقاط مختلف استان آذربایجان غربی گرد هم آمدند و با بیان مظلومیت حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و اهل بیت عصمت و طهارت سوگواری کردند.
در شهر ارومیه نیز حضور دسته های عزاداری مختلف در خیابان امام (ره) و نوحه سرایی در خصوص مصیبت های وارده بر حضرت زهرا (س) از جمله آیین های سنتی بود که امروز نیز برگزار شد و عزاداران مسیر این خیابان را از میدان انقلاب تا میدان ولایت فقیه طی کرده و اشک ماتم ریختند.
توزیع نذری های مختلف به ویژه پخت و توزیع آش نذری از جمله دیگر آیین های امروز مردم آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه بود که مورد استقبال عزاداران فاطمی نیز قرار گرفت.
عزاداری های شهروندان آذربایجان غربی و شهر ارومیه در شبکه های اجتماعی نیز نمود زیادی داشت و اعضای گروه های مختلف در این شبکه ها با بارگذاری عکس ها، فیلم ها، دلنوشته ها و اشعار مختلف این روز را به یکدیگر تسلیت می گفتند.
شب گذشته نیز آیین های عزاداری در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مساجد، حسینیه ها و تکایا برگزار شد و برخی از دسته های عزاداری نیز در کوچه ها و خیابان های مختلف سینه زنی و زنجیرزنی کردند.
پشت نویسی خودروها با نام مبارک حضرت زهرا (س)، پخش چای و شربت برای شهروندان با برپایی ایستگاه های صلواتی در برخی میادین، ارسال پیامک های تسلیت از طریق تلفن همراه و شبکه های اجتماعی نیز از جمله کارهایی بود که به صورت مستمر در روزهای گذشته توسط شهروندان آذربایجان غربی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) انجام شد.
قرار است امشب نیز مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) در مساجد و حسینیه های سطح شهر برگزار شود.
روز سوم جمادی الثانی به روایتی روز وفات حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) است که در این روز مردم مومن در کل کشور به عزاداری می پردازند.
حضرت فاطمه زهرا (س) در سال یازدهم هجری به شهادت رسیدند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.