عباس خوردشیدی روز شنبه در نشست شورای ورزش همگانی سلماس افزود: توسعه ورزش همگانی نیاز به مدیریت همگانی و فرهنگ سازی عمومی دارد تا بتوان با برنامه ریزی دقیق و جامع آن را در بوستان های شهری و روستایی ترویج و گسترش داد.
وی با ضروری خواندن ترویج ورزش همگانی اضافه کرد: با فرهنگ سازی در این زمینه می توان شرایط را برای گسترش ورزش و تندرستی در میان خانواده ها فراهم و جامعه را به سمت نشاط و شادابی هدایت کرد.
وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های ورزش همگانی نسبت به ورزش های دیگر جذب عموم مردم به ورزش به صورت روزانه و در مدت زمان کوتاه و با کمترین امکانات و هزینه است که در این راستا وظیفه اصلی تمامی نهادها دعوت از مردم برای گسترش این ورزش است.
وی ادامه داد: ایجاد طرح های توسعه ورزش، بررسی حضور کودکان در توسعه ورزش های همگانی، تشویق بانوان در مسیر ورزش های همگانی و تشکیل کارگروه های تخصصی ورزش های همگانی از ضروریاتی است که در نظر داریم با همراهی مسئولان در استان محقق کنیم.
فرماندار سلماس نیز در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ ورزش راهبردی اثر بخش برای پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر است.
مسعود حاجی علیلو با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر و ترویج ورزش افزود: سازمان های مردم نهاد یکی از ظرفیت های ارزشمند جامعه امروزی هستند که هم می توانند تبلیغ کننده ورزش باشند و هم در راستای مبارزه با مواد مخدر نقش ایفا کنند.
وی با اشاره به این که تاکنون در این شهرستان 10 سازمان مردم نهاد در زمینه های مختلف تاسیس شده است، اضافه کرد: کارهای بزرگ در جامعه تنها به وسیله مردم انجام می شود و در این میان سازمان های مردم نهاد به عنوان حلقه اتصال بین مردم و دستگاه های اداری، نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارند.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از 20 نفر از نخبگان فرهنگی و ورزشی، مربیان ورزش صبحگاهی و ترویج دهندگان فعال و موفق ورزش های همگانی این شهرستان با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد .
7156/ 2093 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.