سیف الله مطلبی عصر روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی اقتصاد شهری در ارومیه افزود: آبادانی و عمران زمین های بلا استفاده شهرداری به ‌وسیله سرمایه‌گذاران، یکی از راه های استفاده بهینه از منابع مالی جدید است.
وی اضافه کرد: امروزه شهروندان از مدیریت شهری تنها انتظار کارهای عمرانی و خدماتی ندارند بلکه در کنار آن توجه به رویکردهای اجتماعی و فرهنگی را طلب می کنند.
وی اظهار کرد: ایجاد فرهنگسراها، کتابخانه و تسهیل ترافیک در داخل شهر از جمله درخواست های مردم از مدیریت شهری در کنار انجام اقدامات عمرانی و خدماتی است.
وی ادامه داد: رکود اقتصادی که در سال های گذشته بر اثر تحریم ها در کشور حاکم شده بود، محدودیت ها و محرومیت هایی را ایجاد کرد که با وجود این محدودیت ها و کاهش ساخت و سازها، شهرداری های استان به ویژه شهرداری ارومیه سه برابر سال های گذشته کار و فعالیت انجام داده است.
سید محسن طباطبایی مزد آبادی نایب رئیس و دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران نیز در این کارگاه آموزشی گفت: نقش شهرداری ها در تولید علم و ثروت در کنار سایر فعالیت های خدماتی بسیار مهم است و برگزاری دوره های اقتصاد شهری در تغییر این نقش، بسیار کلیدی به نظر می رسد.
وی افزود: مدیران، برنامه ریزان و سیاست گذاران باید بدانند که در آینده با شهرنشینی گسترده و شهرهای بزرگتر، پرجمعیت تر و متراکم تری مواجه هستند و باید در این راستا برنامه ریزی کنند.
وی اظهار کرد: باید نگاه ویژه به کلانشهرها صورت گیرد زیرا این شهرها با مشکلات بزرگی در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی فرهنگی و زیست محیطی مواجه هستند.
در ادامه این کارگاه آموزشی یک روزه از' آمارنامه شهر ارومیه' و 'دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری' رونمایی شد.
کارگاه آموزشی یک روزه اقتصاد شهری با رویکرد اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان استانی و شهرداران استان و کارکنان شهرداری به میزبانی شهرداری ارومیه برگزار شد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 42 شهر بزرگ و کوچک است که شهر ارومیه با بیش از 10 هزار و 500 هکتار مساحت و افزون بر 750 هزار نفر جمعیت، بزرگترین شهر استان به شمار می رود.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.