حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماریابی در خصوص بیماری کرونا باید یک ارزش تلقی شود زیرا  تعداد بیشتری را در مسیر بهبودی قرار می‌دهد و این امر، احساس بهبودی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان کارش را به درستی در برهه کنونی انجام داده که در کنار آن باید حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی بیان کرد: هدف در مبارزه با بیماری کرونا، هم‌چنان قطع زنجیره ابتلاست و فاصله‌گذاری هوشمند را باید بازهم در همین راستا فرهنگ‌سازی کنیم.

وی تاکید کرد: اگر نظام سلامت آذربایجان‌غربی در ماموریت‌های محوله اعم از پیشگیری، درمان، غذا، دارو و تامین تجهیزات پزشکی موفق عمل کرده، بخش قابل توجهی از آن را مرهون همدلی، هماهنگی و انسجام همه عوامل پشت جبهه مبارزه با اپیدمی بیماری کرونا اعم از عوامل مدیریتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از جمله اصحاب رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان طبق بند ۷ منشور شورای اطلاع رسانی کشور باید تمامی تلاش خود را معطوف حمایت همه جانبه از رسانه‌ها کنند.

حجت الاسلام خدایاری افزود: ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی مقابله با کرونا از این پس سیاست و جهت‌گیری کلی این حوزه را به صورت هفتگی و به اقتضای شرایط جامعه تعیین و تدوین خواهد کرد و در صورت لزوم از مسوولان دعوت خواهد کرد تا با حضور در جلسات این کمیته سوالات و ابهامات اصحاب رسانه و شهروندان را پاسخ داده و شفاف سازی لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند از اوایل سال جاری در کشور اجرایی می شود تا زمینه برای مقابله با بیماری کرونا فراهم شود.

طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روند ابتلا و مرگ و میر به علت بیماری کرونا در کشور به میزان قابل توجهی پایین آمده ولی همچنان مراقبت برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری، بسیار ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.