سردار سرتیب دوم پاسدار حبیب شهسواری روز دوشنبه در سی‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی که با حضور معاون رییس‌جمهوری، «جمشید انصاری» برگزار شد، افزود: موعد برگزاری رزمایش از ۶ تا ۱۵ فروردین بود اما این اقدام تاکنون به علت استمرار بیماری ادامه داشته است.
وی اضافه کرد: در این رزمایش ۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر بسیجی برای گندزدایی معابر و مساجد و سایر نقاط در استان همکاری کردند و بیش از ۱۰ میلیون لیتر مواد ضدعفونی در این رزمایش استفاده شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در استان در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس و بعد از انتخابات مجلس جلسات اولیه در قالب شورای تامین به تعداد چهار جلسه در حضور استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد و بعد از آن جلسات ستاد مقابله تشکیل شدکه نشانگر اهمیت موضوع و توجه مسوولان به مهار ویروس است.
وی اضافه کرد: مجموعه سپاه به عنوان خادمان مردم از همان ابتدا به موضوع ورود پیدا کرد و در کنار کادر درمان به ارائه خدمات پرداخت و امروز اتفاقات ارزشمندی رخ داده است و ما با اطمینان خاطر در مسیر از بین بردن این ویروس حرکت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه سپاه و بسیج استان تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار عدد ماسک تولید کرده ‌است گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی شهید کاظمی سپاه در ارومیه برای خدمت به بخش سلامت استان فعال شده‌ است به گونه‌ای که علاوه بر راه‌اندازی نقاهتگاه در این مجتمع، کارگاه خیاطی هم که وجود داشت تبدیل به کارگاه تولید ماسک شد و با خرید دستگاه‌های جدید اتوماتیک در هفته آینده میزان تولید به ۱۰۰ هزار ماسک خواهد رسید.
وی ادامه داد: به همت سپاه اولین بیمارستان سیار نیز با ۲ اتاق عمل، آزمایشگاه و ۲۰۰ تخت درمانگاهی در استان راه‌اندازی شد و نقاهتگاه‌هایی نیز در هفت شهرستان با یکهزار و ۳۰۲ تخت در کنار تلاش و یاری برادران ارتشی دایر شد.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه اول غربالگری کرونا را در کشور کسب کرد، افزود: این موضوع طی یک توافق‌نامه و با همت همه مسوولان و همدلی آنان و حضور هفت هزار بسیجی که آموزش‌های لازم را دریافت کردند، رخ داد.
سردار شهسوار گفت: در کنار بحث‌های بهداشتی و درمانی اقدامات معیشتی و توزیع بسته‌های معیشتی برای کسانی که از محل شیوع کرونا دچار آسیب شده بودند، انجام شد و ۵۶ هزار بسته در وهله اول توزیع شد.
وی بیان کرد: پس از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب درباره برگزاری رزمایش مومنانه احساس شد که شادی مشکلاتی در اثر تکثر منابع کمک به مردم ایجاد شود و تدابیری اتخاذ و مشارکت‌های مومنانه مردم ساماندهی شد.
وی با اشاره به توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در استان افزود: روز پنجشنبه گذشته اولین محموله معیشتی به تعداد ۲۰۰ هزار بسته به ارزش ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای هر بسته و متناسب با مناطق تهیه و توزیع شد و این استان به عنوان اولین استان در کشور با این اقدام بار دیگر همدلی و وحدت مسوولان مجموعه‌های سپاه، استاندار و امام جمعه این شهرستان را به تصویر کشید و این مصداقی قوی برای اتحاد بین مسوولان استان ما قلمداد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه توزیع همه بسته‌ها بین ساعت ۹ تا ۱۱ شب انجام شد تا به تبعیت از حضرت علی(ع) این اقدام شبانه و پنهان باشد، گفت: در مرحله بعدی هدفگذاری برای ۴۰۰ هزار بسته معیشتی می‌باشد که به زودی تهیه و توزیع می‌شود.
وی در ادامه با قدردانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: با وحدت و مدیریت واحد مسوولان استان توانستیم از یک معبر و معرکه سخت عبور کنیم و آنچه که محقق شد، مدیریت یک مشکل سخت و برای برخی‌ها وحشتناک و یک ترس و خطر بسیار بزرگی بود که جامعه ما را تهدید می‌کرد.

وی با قدردانی از کادر درمان و سلامت استان گفت: هیچ پاداشی نمی‌تواند بالاتر از این باشد که رهبر معظم انقلاب به فوتی‌های حوزه بهداشت و درمان در مقابله با این بیماری لقب شهید دادند.

به گزارش ایرنا سی‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی با حضور «جمشید انصاری» به عنوان نماینده معین دولت برگزار شد و فرمانداران نیز از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند. 

تاکنون در کشور بیش از ۹۰ هزار نفر به کرونا مبتلا و حدود ۷۰ هزار نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.