عزیز سهندی روز سه‌شنبه ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۳۶ هزار حامی ایتام و فرزندان محسنین در آذربایجان‌غربی وجود دارد و این حامیان از  ۱۰ هزار و ۹۱۶ یتیم و فرزند محسنین در سطح استان حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از سه حامی برای هر یتیم و فرزند محسنین در سطح استان وجود دارد که در صدد هستیم این رقم را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: از این تعداد پنج هزار و ۳۴۸ فرزند یتیم و پنج هزار و ۵۶۸ نفر فرزند محسنین هستند و میاندوآب و انزل به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد یتیم و فرزندان محسنین را در آذربایجان‌غربی دارد.

سهندی افزود:  هم‌اکنون میانگین دریافتی هر یتیم ماهانه ۲۹۰ هزار تومان و فرزند محسنین ماهانه ۱۲۰ هزار تومان است.

وی افزود: علاوه بر کمک‌های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد آذربایجان‌غربی مشارکت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: افراد خیر و نیکوکار برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سطح استان، یا مراجعه به سایت اکرام به آدرس ekram.emdad.ir و یا ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۴ مشارکت خود را اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، طرح اکرام ایتام از سال ۱۳۷۸ به منظور تامین هزینه‌های معیشتی، درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای فرزندان محروم از نعمت پدر توسط کمیته امداد اجرا ‌می‌شود.

افراد حقیقی یا حقوقی در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند و با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند.

مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی‌ به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) محل سکونت فرد مورد نظر با شناسه مخصوص واریز می‌کند.

علاوه بر طرح اکرام ایتام، طرح محسنین نیز از سال ۱۳۹۰ به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین فرزندان بی‌سرپرست و زن سرپرست خانوار در کمیته امداد کشور و به تبع آن در استان اجرا ‌می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.