دکتر جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیماریابی به موقع بیماران کرونایی، راهکار اصلی جلوگیری از انتشار این بیماری است که براین اساس روش‌های بیماریابی متعددی در استان به کار گرفته شده است.

وی اضافه کرد: یکی از روش‌های بیماریابی، انجام آزمایش کرونا از خانواده و اطرافیان در تماس نزدیک با بیمار کرونایی است.

وی بیان کرد: همچنین بیمارانی که به صورت حضوری به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می کنند، در صورت مشاهده علایم کرونا، نمونه گیری از آنان انجام می شود.

وی اظهار کرد: روش دیگر پایش مبتلایان به کرونا ثبت نام در سایت salamt.gov.ir  و استفاده از شماره تماس ۴۰۳۰ در سطح کشوری است که از این طریق، افراد مشکوک شناسایی می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: به منظور تسریع در شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا در سطح استان شماره تماس ۳۱۳۳ نیز راه اندازی شده که کارشناسان  به سه زبان فارسی، ترکی و کردی مردم را راهنمایی و از طریق این امکانات، افراد مشکوک به کرونا را به مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته راهنمایی می کنند.

دکتر آقازاده گفت: همچنین به منظور تسریع بیماریابی و جلوگیری از انتشار بیماری، مراکز پرتجمع و گروه‌های هدف از جمله زندان‌ها و خانه سالمندان مورد پایش و نمونه گیری قرار می گیرد.

وی درباره مراقبت از جانبازان شیمیایی سردشت نیز بیان کرد: ۴۰۰ خانوار جانبازان شیمیایی سردشت نیز یکی دیگر از گروه های افراد با ریسک بالا هستند که تاکنون به دلیل آموزش و مراقبت‌های انجام یافته، هیچکدام یک از آنان به کرونا مبتلا نشده‌اند.

به گزارش ایرنا، روند بیماریابی در آذربایجان غربی طی ۱۰ روز گذشته سرعت بسیار خوبی پیدا کرده و به همین دلیل، آمار مبتلایان دراستان بالا رفته است.

پیش از این، تنها افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و افراد بستری شده مورد آزمایش قرار می گرفتند ولی در این مدت، افراد به صورت سرپایی نیز در صورت مشکوک بودن مورد آزمایش قرار می گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.