نعمت حیدرزاده روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در  این تعداد بازرسی هفت فقره پرونده تخلف تشکیل و ۱۵۸ میلیون ریال نیز برای واحدهای متخلف جریمه صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این تعداد بازرسی‌ها در قالب اکیپ مشترک فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، اماکن انتظامی و شبکه بهداشت صورت گرفته است، افزود: همچنین سه هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی نیز توسط روسای اتحادیه‌های مرتبط با صنف مورد نظر در این مدت انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا جهت فاصله‌گذاری اجتماعی، تمامی واحدهای صنفی به مدت یک ماه تعطیل شدند ضمن آنکه اصناف پرخطر هنوز نیز در تعطیلی هستند که در صورت مشاهده به شدت با آنها برخورد و صنف مورد نظر نیز پلمب می‌شود.

رییس اتاق اصناف ماکو اضافه کرد: با توجه به ابلاغ ستاد مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر بازگشایی اصناف کم‌خطر از ۲۳ فروردین، بیشتر صنوف با ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به بازگشایی صنوف خود اقدام کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه اصنافی که تاکنون موفق نشده‌اند در این سامانه ثبت نام کنند، تا پنجم اردیبهشت فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده و کد رهگیری دریافت کنند اظهار داشت: این ثبت‌نام تمامی صنوف پرخطر را نیز شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن است» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این به معنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد است.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

ماکو دارای بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی است که از این تعداد بیش از سه هزار و ۹۱۹ واحد دارای پروانه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.