امیر بهزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه ۹ هزار و ۵۰۰ نوع اقلام بهداشتی توسط کادر درمانی در بخش ویژه بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان برای محافظت و خدمات رسانی به مبتلایان کرونا مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: روزانه در بخش بیماران کرونا بیمارستان مهاباد ۱۴۷ دست لباس سرهم، ۹۸۰ ماسک، سه هزار و ۳۴۲ عدد دستکش، ۳۱۶ روپوش کفش، ۳۴۴ آستین پوش، ۱۰۰ عدد عینک، ۱۴۷ عدد شیلد، ۴۳۵ کلاه ایمنی و ۳۴۸ گان جراحی در سه شیفت توسط کادر درمانی به مصرف می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این مقدار کالای مصرفی حداقل اقلام موردنیاز خدمت در بخش ایزوله بیمارستان است، اضافه کرد: اقلام پزشکی به دلیل محدودیت تنها به پزشکان، کادر درمانی و بیماران مبتلا به کرونا تعلق می‌گیرد که با این بیماری به نوعی در ارتباط هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه اقلام بهداشتی جزو کالاهای مصرفی هستند، تاکید کرد: برای حفظ جان و جلوگیری از انتقال ویروس به کادر درمانی نیاز است این موارد روزانه به موقع تهیه و در اختیار بیمارستان قرار گیرد.

«بهزاد»، ضمن قدردانی از حمایت و کمک‌های مردمی در امر تهیه تجهیزات پزشکی اظهار داشت: شهروندان و خیران به مانند گذشته ما را در تامین اقلام بهداشتی از طریق هیات امناهای مورد تایید فرمانداری در مقابله با کرونا حمایت کنند.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.