ایرج شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتشار هرگونه شماره حساب یا شمارە‌کارت بانکی بدون تایید فرمانداری و ستاد مقابله با کرونای این شهرستان به بهانه جمع‌آوری وجوه برای کمک به نیازمندان ممنوع ‌است.

وی ضمن قدردانی از نیت خیر شهروندان در امر کمک به اقشار آسیب‌پذیر، ادامه داد:  هم‌اکنون تنها شماره حساب‌های ستاد همیاری مردمی، هیات امناء بازار و هیات امنا بیمارستان موقت مجاز به جمع آوری کمک‌های مردمی هستند و در صورت مشاهده دیگر موارد حساب مسدود و با عاملان آن برخورد قانونی خواهد شد.

وی به شهروندان توصیه کرد که از واریز هرگونه وجه به حساب‌های مختلف خودداری کنند.

وی بیان کرد: تاکنون ۶ حساب بانکی فاقد مجوز جمع‌آوری کمک‌های مردمی مرتبط با بیماری کرونا در این شهرستان مسدود شده است.

برخی از سودجویان با سوءاستفاده از احساسات انسان دوستانه مردم با معرفی شماره حساب و انتشار پیامی‌های جعلی در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی می‌کنند که این کمک‌ها به جیب افراد فرصت طلب سرازیر می‌شود؛ به همین دلیل وزارت کشور برای ساماندهی کمک‌های خیرین، تشکل‌های مردم نهاد و پویش‌های مردمی دستورالعمل‌های جداگانه‌ای صادر کرده و به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت از ابتدای شیوع بیماری کرونا جز شهرهای نمونه کشور در امر جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع بسته‌های معیشتی جهت حمایت از خانوارها نیازمند در سطح کشور بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.