فرهاد حبیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار زکات از ۸۲ روستای توابع این شهرستان جمع‌آوری و در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، امور تحصیلی، احداث و تعمیر مسکن‌های روستایی و سایر نیازمندی‌های فقرا هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۹ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده بود، بیان کرد: ۲ هزار و ۴۱۵ نفر به عنوان مودیان زکات که اغلب شامل روحانیون، ماموستاها و دهیاران هستند در امر جمع‌آوری زکات در روستاها و مناطق شهری فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پارسال همچنین ۶۳ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال از راه مشارکت‌های مردمی و جمع‌آوری صدقات، زکات، جشن عاطفه‌ها، احسان حسینی و عید قربان در این شهرستان جمع‌آوری شد که نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد افزایش داشته و در راستای اهداف کمیته امداد و حمایت از نیازمندان صرف شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌دژ اظهار داشت: امسال تعداد مراکز نیکوکاری در این شهرستان نسبت به سال گذشته از چهار به ۱۶ مرکز افزایش یافته است که امیدواریم با فعالیت این مراکز در منطقه، شاهد افزایش چشمگیر کمک‌ها و مساعدت‌ شهروندان به نیازمندان و محرومان باشیم. 

«حبیبی»، با اشاره به اینکه هم‌اکنون هزار و ۳۳۸ حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت‌های مادی و معنوی لازم را در شاهین‌دژ عهده‌دار هستند، بیان کرد: سال گذشته ۷۷۶ نفر به تعداد حامیان ایتام این شهرستان اضافه شد.

زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت وجود دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

هفت هزار و ۳۹۷ نفر در قالب سه هزار و ۷۳۶ خانوار در شاهین‌دژ، زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد امام (ره) قرار دارند.

هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت تسهیلات اشتغالزا، استقلال اقتصادی و خودکفایی محرومان و نیازمندان جامعه است تا آنان با خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد در آذربایجان‌غربی از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.