«علی مصطفوی» روز پنج‌شنبه در پانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: متاسفانه تعداد معدودی دنبال تخریب و ناامید کردن مردم در فضای مجازی هستند که پلیس فتا باید با این مساله برخورد جدی کند. 

وی با بیان نقش مهم رسانه‌ها در مقابله با شیوع بیماری کرونا در جامعه افزود: ما انتقادپذیر هستیم، اما انتقادات باید سازنده و معقول باشد و به جامعه امید را تزریق کند.

وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا اعلام آمار مبتلایان، بهبودیافتگان و فوتی‌های بیماری کرونا فقط در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است و افراد دیگر نباید در این زمینه اقدام به اعلام آمار کنند زیرا قابل استناد نیست.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان آذربایجان غربی، در ادامه با تاکید بر توجه بیشتر به اقشار آسیب‌پذیر جامعه افزود: از صداو سیما، سایر رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی انتظار می‌رود که بیشتر به این موضوع بپردازند زیرا تلاش ما بر شناسایی افراد نیازمند و آسیب‌پذیر برای رساندن کمک‌های لازم به آنها است.

«مصطفوی» با اشاره به اجرای بحث فاصله‌گذاری هوشمند در جامعه اظهار داشت: این طرح از روز شنبه هفته جاری آغاز شد و بر همین اساس اصناف کم‌ریسک به شرطی که در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند می‌توانند فعالیت داشته باشد.

وی افزود: مهلت ثبت نام اصناف کم‌ریسک در سامانه سلامت تا پنجم اردیبهشت ماه تمدید شده است و در صورتی که صنفی ثبت نام نکند حداقل به مدت یک ماه پلمب خواهد شد.

وی در مورد روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در استان نیز اضافه کرد: افزایش نمونه‌گیری و تعداد آزمایشگاه‌های استان دلیل این امر بوده است هرچند این نکته را نیز نباید فراموش کرد که پایین بودن آمار دلیل بر کنترل بیماری نیست.

مصطفویی ادامه داد: در حال حاضر افراد بیشتری در استان غربالگری می‌شوند تا بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن بیماران را شناسایی و آنها را درمان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی، همچنین به جشنواره «در خانه می‌مانیم» اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره اقدامی بسیار خوبی است که طی آن مردم می‌توانند سرگذشت خود را چه به صورت شعر و چه داستان روایت کنند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.