محمد جهین روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تصمیمات ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر اجرای گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند، تمامی اصناف کم‌ریسک و پرریسک موظف به ثبت نام و دریافت کد رهگیری و بارکد در سامانه اصناف و صنایع هستند.

وی با اشاره به این امر که همچنین در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، صنوف پرریسک شامل پاساژها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، استخرها تعطیل هستند ادامه داد: اصناف تا پایان روز پنج شنبه ۲۸ فروردین‌ماه سالجاری فرصت دارند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و کد بهداشتی دریافت و در معرض دید شهروندان و بازرسان قرار دهند.

وی اضافه کرد: تمامی صنوف موظف به ثبت اطلاعات در این سامانه هستند و در غیر این صورت پس از تاریخ اعلامی، گشت‌های مشترک متشکل از بازرسان اتاق اصناف، اماکن عمومی و بهداشت محیط به طور گسترده و مستمر در سطح شهر حضور خواهند داشت و درصورت نداشتن بارکد و کد بهداشتی واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: بازاریان و کسبه این شهرستان از بازگشایی خودسرانه واحدهای صنفی خود خودداری کنند و برای ادامه فعالیت تابع تصمیم ستاد مقابله با کرونا بوده و تا ۳۱ فروردین ماه جاری منتظر باشند.

«جهین» گفت: بازرسان این نهاد در اجرای مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا، تاکنون ۱۷۳ واحد صنفی متخلف را پلمب کرده‌اند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت هر واحد صنفی خارج از دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۲۴۴۹۹۷۴ گزارش دهند.

فعالیت واحدهای صنفی مهاباد در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان نزدیک به ۲ ماه قبل تعطیل شده‌ است؛ شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.