امیر بهزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور ارایه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کرونا که در شرایط حادتری قرار دارند، تعداد تخت های این بخش به ۱۲ تخت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پذیرش بیمار در بیمارستان مهاباد حالت عادی دارد، ادامه داد: ظرفیت بخش ایزوله ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان جوابگوی تعداد بیماران است و کادر درمانی حداکثر خدمات را برای بهبودی آنان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیدا کردن افراد مبتلا به بیماری کرونا بدون علایم است، اضافه کرد: افزایش تعداد آمار مبتلایان این شهرستان در روزهای اخیر به علت افزایش تعداد آزمایش این ویروس است و شهروندان ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از این بابت نگرانی نداشته باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا خیّران و شهروندان مشارکت‌های قابل تحسینی در جمع‌آوری کم‌های مردمی داشته‌اند و انتظار داریم این روند ادامه داشته باشد.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد؛ این ویروس اکنون در سراسر جهان انتشار یافته است. 

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.