به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی یکشنبه عصر در جلسه استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه به دلیل عدم امکان فاصله گذاری بین زندانیان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها مرخصی زندانیان تمدید شود افزود: این امر می‌تواند در جلوگیری از بروز مشکل برای زندانیان و خانواده آنان اثر مثبتی داشته باشد.

وی همچنین به آغاز فصل کوچ عشایر استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل کوچ عشایر در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند که تسهیل کوچ آنان به ییلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

مصطفوی از ثبت نام اصناف استان در سامانه سلامت تا پایان هفته خبر داد و افزود: این امر در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند طراحی و اجرا شده است و باید اصناف در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از صنوف در آذربایجان‌غربی به علت دسترسی نداشتن به سایت نتوانسته‌اند مدرک لازم برای بازگشایی مغازه خود را دریافت کنند که با توجه به این امر، مهلت دریافت تا جمعه هفته جاری تمدید شد.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با اشاره تأمین اقلام بهداشتی از جمله ماسک توسط این جمعیت گفت: بخشی از این اقلام بهداشتی در بین بیماران خاص و سرطانی استان توزیع می‌شود که محموله مواد ضدعفونی‌کننده این بسته‌های توزیعی دریافت شده اما محموله ماسک و دستکش هنوز به استان نرسیده است و توزیع پس از تکمیل اقلام آغاز می‌شود.

سعید رهبر سوره اظهارکرد: علاوه بر ماسک، تعداد قابل توجهی تب‌سنج و تجهیزات دیگر بهداشتی و پزشکی نیز در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار دارد و مذاکره با مسؤولان کشوری برای دریافت سهمیه استان باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1406381
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.