سرهنگ شمس‌علی حق‌وردیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دخانیات، مجاری و سیستم تنفسی را آسیب‌پذیر می‌کند و هرچقدر آسیب بیشتر باشد، ریه فرد بیشتر مستعد ورود و رشد ویروس خواهد بود.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از گسترش این‌گونه شایعات و گرایش برخی افراد به رفتار اعتیادی، مسوولان امر در بررسی سوابق پزشکی مبتلایان به کرونا ویروس، سابقه ابتلا به اعتیاد را نیز از طریق آزمایش ادرار، بررسی و ثبت کنند.

وی اظهار داشت: معتادان از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند و در صورتی که به کرونا ویروس مبتلا شوند، میزان مرگ و میر در آنها به مراتب بالاتر از جمعیت عادی خواهد بود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، مافیای مواد مخدر با سوءاستفاده از شرایط، اقدام به انتشار تبلیغاتی درباره تاثیر مواد مخدر و روانگردان  از جمله حشیش و تریاک در درمان این بیماری مرموز کرده اند.

سرهنگ حق‌وردیان ادامه داد: در وضعیت کنونی، لزوم افزایش هوشیاری جامعه در برابر تبلیغات دروغین مافیای موادمخدر پیشتر از بیش باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شده‌است؛ این بیماری، بسیار واگیردار بوده و احتمال بروز آن مشکلات زیادی را در زندگی شهروندان ایجاد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.